Dag 2 började i Övik med att fota morgonrusningen.
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/30xx/Veolia%203013%20Ornskoldsvik%20busstation%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Others/KR%20Trafik/KR%20Trafik%20209%20Ornskoldsvik%20busstation%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/72xx/Veolia%207290%20Strandgatan%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/72xx/Veolia%207295%20Ornskoldsvik%20busstation%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/73xx/Veolia%207324%20Nygatan%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/49xx/Veolia%204931%20Ornskoldsvik%20busstation%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Others/KR%20Trafik/KR%20Trafik%20209%20Nygatan%2020080227.jpg)
209an har kommit tillbaka efter en sväng till Bredbyn.
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/22xx/Veolia%202282%20Centralesplanaden%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Others/KR%20Trafik/KR%20Trafik%20216%20Ornskoldsvik%20busstation%2020080227%202.jpg)
Sen åkte man vidare till Nordmaling.
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/30xx/Veolia%203014%20Kungsvagen%2020080227.jpg)
Det var nästan omöjligt att fotografera eftersom det snöade så mycket och kameran hade jättesvårt att INTE fokusera på snöflingor som föll ner...
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/30xx/Veolia%203027%20Hamngatan%2020080227.jpg)
13:50 var det rusning som bestod av flera Abramssons bussar samt en EG Nybergs Buss.
(http://www.slinfo.se/Pictures/Others/Abramssons%20Buss/Abramssons%20Buss%2019%20Hamngatan%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Others/Abramssons%20Buss/Abramssons%20Buss%2012%20Affarsvagen%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Others/E%20G%20Nybergs%20Busstrafik/E%20G%20Nybergs%20busstrafik%20DRW991%20Affarsvagen%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Others/Abramssons%20Buss/Abramssons%20Buss%207%20Nordmaling%20busstation%2020080227.jpg)
Från Nordmaling åkte jag vidare med linje 10, vilket är f.ö. nog den linjen jag åkte mest under denna resa.
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/22xx/Veolia%202259%20Hornefors%20busstation%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Swebus/62xx/Swebus%206254%20Bruksgatan%2020080227.jpg)
I Hörnefors snöade det ännu mera...
(http://www.slinfo.se/Pictures/Others/Van%20Trafik%20Vannasbuss/Van%20Trafik%20Vannasbuss%20ORP403%20Industrivagen%2020080227.jpg)
(http://www.slinfo.se/Pictures/Veolia%20Transport/30xx/Veolia%203025%20Hornefors%20busstation%2020080227.jpg)
Jag fick 5049 på bild i Hörnefors också, men det kommer i ett annat tråd...
Efter Hörnefors åkte jag in till Umeå där jag möt Jona och Jacob och vi åkte till Vännäs för att övernatta hos Jacobs kompis.
Sugen på morgonrusning i Vännäs? Kolla då vidare på nästa del!
Kul att se att Danielssons gamla Årebuss ORP403 lever och har hälsan än! :D
vad menas med 30 i fronten på några av bussarna??
Citat från: Jajje skrivet 25 april 2008, 21:48:06 PM
vad menas med 30 i fronten på några av bussarna??
Tror att hastighets begränsningen är 30 km timmen där skylten är tänd
Citat från: Jajje skrivet 25 april 2008, 21:48:06 PM
vad menas med 30 i fronten på några av bussarna??
Tänk att denna fråga om skyltarna i bl.a. Linköping och Örnsköldsvik ställs (och besvaras) i så många olika trådar:
http://www.ornskoldsvik.se/nyhetsarkiv/nyhetsarkiv2005/forsokmed30kmtimvidbusshallplatsforsakraretrafikmiljo.5.1dacb2b104ebffd5ac80001074.html
http://www.vv.se/templates/Pressrelease____17712.aspx