Här kan man snacka kvalitet ;)
http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=20140 (http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=20140)
för det var väl om inte jag minns galet, 1815 och
även 1930-1932 (Alla eller bara två av dessa) som
blev omlackad i Swebus/UL lack.
Den där skulle man sett vid uppsala resecentrum :D
Ja det där var kvalitet det. Man undrar hur den ser ut under den skitiga karossen.
Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 21 april 2008, 10:15:45 AM
Här kan man snacka kvalitet ;)
http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=20140 (http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=20140)
för det var väl om inte jag minns galet, 1815 och
även 1930-1932 (Alla eller bara två av dessa) som
blev omlackad i Swebus/UL lack.
1815 och 1930 var de enda som blev omlackade i Swe/UL. På bilden är det 1815. Jo för den som vet hur går det att se skillnad ;).
Jag tror, jag vet!
Den var vit ner till istället för röd vid framrutan och lyktsargerna.
(http://www.magix-photos.com/mediapool23/45/80/78/A0/06/62/11/DA/AE/10/C6/F3/D5/41/9B/85/oma/10/16A356D06E7311DC85CC5084D54313DC.jpg)
/Janne
Äsch du avslöjade hemligheten ;).
Endast två lackades på det viset, varav 1930 var den ena och 2171 den andra.
Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 21 april 2008, 10:15:45 AM
Här kan man snacka kvalitet ;)
Mja, jag har sett veteranbilar från 30-talet som ser bättre ut än den här, känns som den borde humant avlivas istället för att rosta sönder o samman som den ser ut att göra på bilden...
Citat från: virtual1 skrivet 21 april 2008, 19:48:48 PM
Mja, jag har sett veteranbilar från 30-talet som ser bättre ut än den här, känns som den borde humant avlivas istället för att rosta sönder o samman som den ser ut att göra på bilden...
Nu finns det väl en ganska så viktig skillnad. Detta är en buss som förmodligen rullar så gott som dagligen, tvättas gör den bara i nödfall och att stå under tak är väl något den gör enbart vid stillestånd på verkstad. Och lacken, ja den var väl ny någon gång på 90-talet så jag tycker den verkar vara vid ganska god vigör. ;D