Idag blev det två snabba höftskott på förortsbussar, samt en hyffsad bild på en utrotningshotad liten art.
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra1/VT2_Strompilen_080417.jpg)
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra1/VT_Strompilen_080417.jpg)
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra1/Veolia_1064_Strompilen_080417.jpg)
Skulle inte MAN Swebus nu fått över från Dalarna kunna ersätta dessa?
Citat från: Walter skrivet 17 april 2008, 20:22:22 PM
Skulle inte MAN Swebus nu fått över från Dalarna kunna ersätta dessa?
Vi har redan 6 st halvstötiga OmniCity-kortvagnar (1054-1059) som tydligen ska övergå i Swebus ägo. Dessa passar enligt min mening mycket bättre som långsamma färdtjänstbussar på krokiga bakgator än vad de gör som som "vanliga" linjevagnar.
Citat från: Verspieder skrivet 17 april 2008, 23:44:39 PM
Vi har redan 6 st halvstötiga OmniCity-kortvagnar (1054-1059) som tydligen ska övergå i Swebus ägo. Dessa passar enligt min mening mycket bättre som långsamma färdtjänstbussar på krokiga bakgator än vad de gör som som "vanliga" linjevagnar.
Tar swebus över rubbet (exklusive Neoplan)?
Citat från: Walter skrivet 18 april 2008, 09:55:26 AM
Tar swebus över rubbet (exklusive Neoplan)?
Det låter som att alla 10xx-vagnar exklusive Neoplan tas över, ja.