En Büssing på linje 47E lastar utanför Skansen på Djurgården.
Anders
(http://www.phbuss.se/upl/anders%20forsberg/slb02.jpg)
Intressant, när är den tagen? Hornsberg körde ibland 47E, men Hornsbergs sista Büssing försvann 1982. Sedan kördes 47E ett antal år från Bromma och oftasts med Büssing fram till mars 1984 då de sista försvann. Det ser dock ut som vagnen på bilden är 4105 som aldrig lämnade Hornsberg och ställdes av för skrot februari 1981. Kan bilden varit tagen 1979-80? Bilder på Büssing och Leyland uppsakattas alltid!
Christian B
Hur kom det sig att Bromma körde på 47E ?
/Peter
1983-1984 körde både BMH, TAGA, HBH, SÖH och även NAH på 47E. Yttergaragen oftast dagtid m-f. Kan ha haft sin grund i utjämning av tjänster (förorterna många delade tjänster) alternativt första försöken till tjänsteomtimering.
Jag vill minnas att Bromma körde med tre vagnar på 47E dagtid, c.a 11-15 vardagar, åren 1983-84. Oftast med Büssing.
/Peter