En liten sommarbild, som får det att suga i semestertarmen.
(http://www.phbuss.se/upl/JoSe/4367,4263.JPG)
Håll till godo, och hoppas jag är förlåten för min länsöverskridande verksamhet.
			
			
			
				Den där bilden får mig att tänka på Gullspång. Vill minnas att det vid en Statoil mack i utkanten av stan finns ett par rampplatser. Helt oskyddat helt öppet.
			
			
			
				Någon som kan reda ut detta, bussarna ser ut att vara syskon.
4367 har rullat på ljusterö sedan 97 , i början tillsammans 4366.
är 4263 en felmärkning i fronten, enl Uffes eminenta sida är 4263 en helt annan buss.
Det vore kul om någon kunde reda ut detta. 
			
			
			
				Citat från: JoSe skrivet 10 april 2008, 18:11:49 PM
Någon som kan reda ut detta, bussarna ser ut att vara syskon.
4367 har rullat på ljusterö sedan 97 , i början tillsammans 4366.
är 4263 en felmärkning i fronten, enl Uffes eminenta sida är 4263 en helt annan buss.
Det vore kul om någon kunde reda ut detta. 
I'll be glad to =) - Då Busslink bildades så lyckades några bussar i Dalarna få samma nummer som vissa bussar i Sthlm, för att råda bot på detta så bestämdes (tydligen) att Busslinkbussarna i Stockholm som krockade skulle omnumreras! - ett bra exempel på detta är det tidigare syskonet 4264 t.ex... 
(http://img367.imageshack.us/img367/8639/busslink426421xw3.jpg)
(http://img528.imageshack.us/img528/6347/busslink426411bo1.jpg)
			
 
			
			
				Båda fd Busslink 4264 har på olika vägar hamnat hos  Swebus, och dessutom har du Swebus 4264 på bild! Slumpen?  Den  sistnämnda har förresten gått vidare till Hölö med samtliga syskon. 
			
			
			
				Citat från: Walter skrivet 10 april 2008, 20:20:57 PM
Båda fd Busslink 4264 har på olika vägar hamnat hos  Swebus, och dessutom har du Swebus 4264 på bild! Slumpen?  Den  sistnämnda har förresten gått vidare till Hölö med samtliga syskon. 
:-D - det såg jag inte ens förrän du nämnde det nu, rolig slump! - japp, den sagan är all :-( - men är det inte lite konstigt att Busslinks 42XX-vagnar tillåts leva vidare, medans samtliga f.d. 42XX-vagnar har skrotats av Swebus? (och Connex/Veolias övertagna är väl avställda/skrotade de med?) Hur kan de ha levt så mycket hårdare än Busslinks bussar??
			
 
			
			
				Även ett antal Busslink vagnar i Dalarna omnumrerades då också,bla Dabarna" och Lathi bussarna i Malung fick nya nummer.
			
			
			
				Citat från: virtual1 skrivet 10 april 2008, 22:04:47 PM
:-D - det såg jag inte ens förrän du nämnde det nu, rolig slump! - japp, den sagan är all :-( - men är det inte lite konstigt att Busslinks 42XX-vagnar tillåts leva vidare, medans samtliga f.d. 42XX-vagnar har skrotats av Swebus? (och Connex/Veolias övertagna är väl avställda/skrotade de med?) Hur kan de ha levt så mycket hårdare än Busslinks bussar??
Ja och även dom 42xx i Swebus egna serie är skrotade eller på väg att bli. (B7LA eller B10LA/Säffle 5000)
			
 
			
			
				Citat från: virtual1 skrivet 10 april 2008, 22:04:47 PM
:-D - det såg jag inte ens förrän du nämnde det nu, rolig slump! - japp, den sagan är all :-( - men är det inte lite konstigt att Busslinks 42XX-vagnar tillåts leva vidare, medans samtliga f.d. 42XX-vagnar har skrotats av Swebus? (och Connex/Veolias övertagna är väl avställda/skrotade de med?) Hur kan de ha levt så mycket hårdare än Busslinks bussar??
Gissar att skillnaden stavas underhåll. Det man sköter om håller normalt längre och ser betydligt fräschare ut. Tyvärr har inte alla fattat det.
			
 
			
			
				Citat från: JoSe skrivet 10 april 2008, 18:11:49 PM
Någon som kan reda ut detta, bussarna ser ut att vara syskon.
4367 har rullat på ljusterö sedan 97 , i början tillsammans 4366.
är 4263 en felmärkning i fronten, enl Uffes eminenta sida är 4263 en helt annan buss.
Det vore kul om någon kunde reda ut detta. 
Det skall jag med nöje!
4263 är nämligen 4366, bussen omnumrerades när man upptäckte att det fanns en annan buss med samma nummer som Virtual1 skrev.
Numera har de båda syskonen även sällskap med 4310 som kom senare från Björknäs/Ramsmora(?) via Norrtälje.
//Fredrik
			
 
			
			
				Citat från: virtual1 skrivet 10 april 2008, 22:04:47 PM
:-D - det såg jag inte ens förrän du nämnde det nu, rolig slump! - japp, den sagan är all :-( - men är det inte lite konstigt att Busslinks 42XX-vagnar tillåts leva vidare, medans samtliga f.d. 42XX-vagnar har skrotats av Swebus? (och Connex/Veolias övertagna är väl avställda/skrotade de med?) Hur kan de ha levt så mycket hårdare än Busslinks bussar??
'
För att Swebus inte har några avtal där dem passar /är godkända
			
 
			
			
				Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 april 2008, 13:48:34 PM
Det skall jag med nöje!
4263 är nämligen 4366, bussen omnumrerades när man upptäckte att det fanns en annan buss med samma nummer som Virtual1 skrev.
Numera har de båda syskonen även sällskap med 4310 som kom senare från Björknäs/Ramsmora(?) via Norrtälje.
//Fredrik
Tack för bra svar, nästan misstänkte att det så kunde vara.
			
 
			
			
				Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 april 2008, 13:48:34 PM
Det skall jag med nöje!
4263 är nämligen 4366, bussen omnumrerades när man upptäckte att det fanns en annan buss med samma nummer som Virtual1 skrev.
Numera har de båda syskonen även sällskap med 4310 som kom senare från Björknäs/Ramsmora(?) via Norrtälje.
//Fredrik
Japp. Den var personlig vagn i Ramsmora.
//Niclas