Nu var det väl inte bara Büssing som kan kallas typiskt Stockholm även Leyland var tämligen unik för huvudstaden. Norrmalmstorg våren 1980.
Anders F
(http://www.phbuss.se/upl/anders%20forsberg/bussa69.jpg)
Och en Leyland original "grårygg" minsann!
Ang Lasses kommentar, varför flyttade men ner speglarna på vänstersidan?
Mycket trevligt!
Lite OT kanske med tanke på tråden, men var det inte våren 1980 som H11:orna (CR 112) började trafiksättas?
/Peter
Citat från: Peter Rost skrivet 09 april 2008, 17:40:11 PM
Mycket trevligt!
Lite OT kanske med tanke på tråden, men var det inte våren 1980 som H11:orna (CR 112) började trafiksättas?
/Peter
Jo.
Mycket intressant bild! Det måste var någon av de sista veckorna 4465 var i trafik, ställdes av i maj 1980 tillsammans med bl.a. spårvägsmuseets 4443 och övriga H34 med grått tak. Tre av dessa kom dock i trafik igen hösten 1980 (4441,69,70). Anledningen till slopningen var den nämnda första leverensen av Cr 112 H11.
Christian B