(http://web.comhem.se/~u31416369/postv/morgonbussen.jpg)
-
Alla har kommit och de flesta är vakna. Nu gäller det att hitta en skön plats på bussen.
Mvh Affe
Det där var verkligen stämningsfullt :D
Häftigt!
Är det Bastuträsk?
Citat från: Patrik skrivet 13 mars 2008, 09:22:43 AM
Häftigt!
Är det Bastuträsk?
Korrrekt, Norsjö, Andra änden av linje 239 har inget rött tegelhus där bussen skulle kunna stanna på detta vis.
/Jona
Vackert! :)
Vackert!. En tydlig skillnad mellan norra och södra Sverige, till norra Sveriges fördel anser jag, är skillnaden på bussar. I södra Sverige byts de bekväma långfärdsbussarna allt mer ut mot skrammlande och stötiga låggolvsvarianter, medans det i Norra Sverige fortfarande verkar finnas gott om "stora" bussar. / Henrik
Den morgonturen åkte man i november förra året då tåget kom sen och man missade tågtaxi...
(http://www.slinfo.se/Pictures/Others/Arctic%20Bus/Arctic%20Bus%20AHR531%20Norsjo%20busstation%2020071102.jpg)
Citat från: Patrik skrivet 13 mars 2008, 09:22:43 AM
Häftigt!
Är det Bastuträsk?
Jo, nog är det Bastuträsk vi ser på bilden.
Efter att bussen åkt iväg, tog jag mig en titt på pendelparkeringen. Det verkar som det åtminstone finns en långtidspendlare på orten. ;)
Vill också passa på att tacka för alla kommentarer till mitt inlägg.
Mvh Affe
(http://web.comhem.se/~u31416369/postv/pendelparkering.jpg)
Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 13 mars 2008, 14:06:01 PM
Vackert!. En tydlig skillnad mellan norra och södra Sverige, till norra Sveriges fördel anser jag, är skillnaden på bussar. I södra Sverige byts de bekväma långfärdsbussarna allt mer ut mot skrammlande och stötiga låggolvsvarianter, medans det i Norra Sverige fortfarande verkar finnas gott om "stora" bussar. / Henrik
Beror inte detta ofta på avstånden? Att man i norr sätter krav på komfort just för att det är längre sträckor och en annan miljö medan man i syd istället prioriterar bekväm på- och avstigning som dessutom sker i snabb takt?
Jag upplever Uppland som lite av en gränszon när de gäller båda de här sätten att tänka. Här i Uppsala län har inte det här med låggolv och lågentré helt tagit över länstrafiken på samma sätt som det har i andra regioner. Här köps det även in nya bussar efter samma tänkande som i Norrland. Men så har vi kopplingar till Norrland här också och KR kör här och de har naturligtvis en viss påverkan också. Medan andra län verkar det nästan förbjudet att köpa nya bussar i länstrafik som inte är åtminstone lågentré
Men jag håller helt med om att ska man sitta och åka mellan stan och någon mindre ort på landsbygden och resan kanske är ca 3-5 mil så är det betydligt bekvämare att åka i riktiga bussar som inte är varken låggolv eller lågentré. Då vill man åka i en buss som är skön att åka i och det är varken låggolv eller lågentrébussar
Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 13 mars 2008, 14:06:01 PM
Vackert!. En tydlig skillnad mellan norra och södra Sverige, till norra Sveriges fördel anser jag, är skillnaden på bussar. I södra Sverige byts de bekväma långfärdsbussarna allt mer ut mot skrammlande och stötiga låggolvsvarianter, medans det i Norra Sverige fortfarande verkar finnas gott om "stora" bussar. / Henrik
Nåja... Vi har ju Skåneexpressen, och de är ju himla bekväma.