Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 25 gäster tittar på detta ämne.

Niclas Wennerlid

E43-avtalet med lokalbanorna, däribland Saltsjöbanan är överklagat.
Det är därmed inte klart när, och om, Stockholms Spårvägar tar över. Det står klart att det åtminstone inte blir under 2024.

// Niclas

F.Å

Kommer VR då fortsätta driva lokalbanorna? Vem kommer isåfall köra ersättningstrafik från augusti då VR tappar det bussavtal som hittills bedrivit all ersättningstrafik? Blir det Keolis i det nya E42-avtalet eller ska VR köra från Ekerö?

Bussmicke

Var lite därför jag undrade angående ersättningstrafiken.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

VR har vunnit fortsatt ersättningstrafik och som jag förstår ska bussarna utgå från Alvik, möjligen fler ställen

Tanum97

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 26 mars 2024, 10:28:10 AME43-avtalet med lokalbanorna, däribland Saltsjöbanan är överklagat.
Det är därmed inte klart när, och om, Stockholms Spårvägar tar över. Det står klart att det åtminstone inte blir under 2024.

// Niclas

VRs överklagan avslogs i Januari, Stockholms Spårvägar tar över trafiken den 15 December i år.

Lars-Håkan_E

Det var väl domen i Förvaltningsrätten?  VR har väl lyft ärendet till Kammarrätten?

Bussmicke

Citat från: homer skrivet 03 april 2024, 17:38:21 PMVR har vunnit fortsatt ersättningstrafik och som jag förstår ska bussarna utgå från Alvik, möjligen fler ställen
Vilken ersättningstrafik avses? Saltsjöbanans?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tanum97

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 12 april 2024, 12:06:49 PMDet var väl domen i Förvaltningsrätten?  VR har väl lyft ärendet till Kammarrätten?

Kammarrätten avslog överklagan i Mars.

Lars-Håkan_E

Fick man verkligen prövningstillstånd i KR?

Ted Selander

SSS Forum (Thomas Lange) skriver: Enligt uppgift har Kammarrätten avslagit VR:s begäran om prövningstillstånd vad gäller tilldelning av det nya kontraktet för lokalbanorna och Saltsjöbanan.

En senare post uppger att avtal med Stockholms Spårvägar är påskrivet, trafikstart uppges till den 15 december.


Walter

Har någon koll på antal bussar per avtal? Tyresö verkar vara hälften mot Handen om man ser till antal linjer och värde på avtal.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Filip S

I nuvarande avtal finns det cirka 170 bussar i Handen-Jordbro-Ösmo och cirka 110 bussar i Tyresö. Nobina skriver att det i det nya avtalet kommer att bli cirka 150 bussar, medan VR inte har angett något antal.

virtual1

Kommer inte ihåg om det redan skrivits här eller ej - men i SSV blir det MAN som nyinskaffas...