SL-bussar i Stockholm i oktober 1989, del 2

Startat av Staffan Sävenfjord, 19 september 2010, 10:34:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Jag vill varna för att jag har haft lite störningar på servern nu under förmiddagen. Det har fungerat lite till och från. Så syns inte bilderna försök om ett tag igen. Här kommer alltså fler SL-bussar i närheten av Skanstull:













Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mikael T Nilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 19 september 2010, 10:34:14 AM
Jag vill varna för att jag har haft lite störningar på servern nu under förmiddagen. Det har fungerat lite till och från. Så syns inte bilderna försök om ett tag igen. Här kommer alltså fler SL-bussar i närheten av Skanstull:


p://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_6730_.jpg[/img]



Tack för ett mycket trevligt bildsvep. H22 5933 var en av de allra äldsta H22:orna och den flyttades norr om stan under 90-talet. Bl a var den stationerad i Tappström/Ekerö och Råsta. Bilden visar bussen under Råstatiden. Tydligen hade den trafikerat dåvarande nattlinje 594 mellan Fridhemsplan och Sollentuna stn.

1995 gick bussen över till Linjebuss.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buss_Fredde

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 20 september 2010, 10:23:50 AM


Tack för ett mycket trevligt bildsvep. H22 5933 var en av de allra äldsta H22:orna och den flyttades norr om stan under 90-talet. Bl a var den stationerad i Tappström/Ekerö och Råsta. Bilden visar bussen under Råstatiden. Tydligen hade den trafikerat dåvarande nattlinje 594 mellan Fridhemsplan och Sollentuna stn.

1995 gick bussen över till Linjebuss.






5933 var i handen som ny.. samma serie som 5934,5935,5936,5937,5938,5939,5940  Jag vet en som hade denna på natt tjänstgöring på gamla goda 80_talet...