Ändringar i Uppsala till hösten!

Startat av Björn Ax, 11 juli 2009, 16:15:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

chbuss82

Citat från: jocke skrivet 12 juli 2009, 23:03:41 PM
Linje 4 Ersätter Helsingforsgatan och Värnortsgatan med Ny hållplats Tarturgatan på Ekebyvägen
Linje 22 ersätter Klangs gränd med ny(gammal) hållplats Svanbergsgatan.
Linje 2 ersätter Nordengatan med nuvarande hållplats Ekeby Hus

Kvarstår gör dock fortfarande mina förundringar om va fan inte 22an går i stenhagen för :p

Linje 4 Ersätter Helsingforsgatan och Värnortsgatan men ersätter INTE av dom hållplats och står såklart i hemsida www.ul.se

Linje 4 är förbi Vänortsgatan.

// Chbuss82

Jonas

Citat från: chbuss82 skrivet 14 juli 2009, 16:30:13 PM
Linje 4 Ersätter Helsingforsgatan och Värnortsgatan men ersätter INTE av dom hållplats och står såklart i hemsida www.ul.se

Linje 4 är förbi Vänortsgatan.

// Chbuss82

Linje 4 kommer att ha samma linjestreckning som tidigare men får en ny hållplats ett par hundra meter före Ekebyskolans hållplats(från city sett) som kommer att heta Tartugatan.
Denna hållplats är tänkt att ersätta Helsingforsgatan och Vänortsgatan som hittils har trafikerats av linje 2.

Hållplatsen Nordengatan kommer inte att trafikeras alls utan man får ta sig till hållplatsen Ekebyhus istället.

jocke

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 14 juli 2009, 13:46:32 PM
Jag förstår att dessa ändringar är inför framtida stomlinjetrafik. Det har de senaste åren planerats stomlinjer här. Men jag tycker ändå att fallet med 2:an är lite onödigt krångligt. Dessutom går 2:an genom 2 studentområden och den betydelsen som linjen haft för studenter försvinner tyvärr

Nja, från studentvägen kommer du ju fortsättningsvis kunna ta 2an fortfarande, om än lite längre o gå till Otto mybergs väg. Personligen var de en större tradition om gick i graven när 1an togs bort från Flogsta och 2an flyttades in från Ekonomikumsvängen, som den hade när den var nyfödd, till kungsgärdetsvängen och enam ut till flogsta.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.