Huvudmeny

08-08-08 08:08

Startat av Bussmicke, 13 augusti 2008, 09:55:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Utmaning:
Här lägger vi in bilder tagna detta datum Och detta klockslag. Vore kul om någon tänkt på detta och tagit en bild just då.
Endast detta datum och detta klockslag räknas. Exif Måste finnas med i bilden.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Micke !
Inte för att jag misstror dej allså, men du är väl medveten om att det går att manipulera/editera efix ?
I ACDSee är det bara att markera och ändra.

/Leif D
;-)

Zella

He he... 08-08-08 kl 08:08 trode jag var en bild på en SL maxci som hylning till staden  ;D

yngrot

Trevlig miljöbild... kul ide...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon Bertilsson

Det stämmer inte på sekunden, men så exakt har jag inte ställt kameran. Så det hade ändå inte varit rätt...  ::)


Helsingborgs norra utfart mot E4.

Jonas Strömblad


Detta var vad min kamera fångade 080808, kl 0808. Har redan visat en bild tagen några minuter senare från samma plats, men ok, 0808 är 0808  :) Som sagt, Silja Serenade och Romantika gjorde dagen till ära ett ärevarv in till Strömmen innan de gick till sina ordinarie kajplatser i Värtan respektive Frihamnen. Och kl 0808 signalerade de båda och väckte upp staden  :)
/J

Bussmicke

Trevligt, era bilder räknas, de är tagna enligt reglerna.
Att man prickar in sekund 8 är bra bonus.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 13 augusti 2008, 16:24:41 PM
Micke !
Inte för att jag misstror dej allså, men du är väl medveten om att det går att manipulera/editera efix ?
I ACDSee är det bara att markera och ändra.

/Leif D

Det ärt möjligt men en RAW-fil går inte.
Om man gör en ändring i en jepg-bild så står det knappast exv. 08.08 i utforskaren.
Trodde inte exif gick att fuska.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 14 augusti 2008, 00:19:55 AM
Det ärt möjligt men en RAW-fil går inte.
Om man gör en ändring i en jepg-bild så står det knappast exv. 08.08 i utforskaren.
Trodde inte exif gick att fuska.

Fast nu är det ju inte Raw-filen man laddar upp här.

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 14 augusti 2008, 00:19:55 AM
Det ärt möjligt men en RAW-fil går inte.
Om man gör en ändring i en jepg-bild så står det knappast exv. 08.08 i utforskaren.
Trodde inte exif gick att fuska.

Hehe, varför skulle de inte gå att fuska med det ?  Man kan väl fixa det mesta, bara men vet hur ......
Fast har man aldrig tid, så kanske man inte vet iofs.
;-)

bastuper

Ett så fint forum, då ska det väl inte fuskas?  Bussnack som är så trevligt ställe.

Man har varit med om VÄRRE sandlådor.  >:(

Mer om det har jag skrivit i annan tråd.

Leif D

Citat från: bastuper skrivet 14 augusti 2008, 21:40:24 PM
Ett så fint forum, då ska det väl inte fuskas?  Bussnack som är så trevligt ställe.

Man har varit med om VÄRRE sandlådor.  >:(

Mer om det har jag skrivit i annan tråd.

Det är inte Bussnack vi fuskar i, märk väl det.
Däremot diskuterar vi huruvida det går att editera exif-infon i en bildfil.
Å andra sidan så vet ju bara den som ändrat i exif att så har skett, om det inte gjorts väldigt uppenbart.
Å tredje sidan så är det ju kameran som skriver exif i bilden, går då kamerans klocka fel, medvetet eller omedvetet så blir ju exif inkorrekt då också.
;-)

Ersa

Usch då! I regniga Spångbro dök det inte upp något alls värt att fota 08:03 och 08:20 denna dag. :(

Leif D

Micke, jag vill revidera uppfattningen att allt går att ändra i exif.
Många uppgifter går att ändra, t.ex. tider och vem som tagit bilden, med vad den är tag osv.

Däremot rena bilddata om bländare mm sånt ligger fast.

Kolla här.....   dvs se exif

H34 4390
;-)

Optimal

Citat från: Leif D skrivet 16 augusti 2008, 17:38:55 PM
Micke, jag vill revidera uppfattningen att allt går att ändra i exif.
Många uppgifter går att ändra, t.ex. tider och vem som tagit bilden, med vad den är tag osv.

Däremot rena bilddata om bländare mm sånt ligger fast.

Kolla här.....   dvs se exif

H34 4390

Jag var ju ute vid Gup runt 8 tiden. Varför såg jag inte denna buss. ;) ;)