Var finns Nobina 2107 idag?

Startat av Niklas Bygdestam, 25 mars 2022, 07:57:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Nobina 2107 som även kallas Konrad är en lite udda Scania OmniLink-gasbuss. Registreringsnumret är förresten SHL 775. Under en period hade vi den i Uppsala i UL-trafik som en sorts förstärkningsbuss. Den var då gulmålad i UL-färg och allt.

Men jag har inte sett denna på länge i Uppsala. Den lär visst vara flyttad till Skellefteå. Finns bussen kvar där idag? I vilken färg är den i idag? För den är väl inte UL-gul längre?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

virtual1

Jag såg en bild på den nyligen, minns dock inte om det var här eller på Facebook/Bussdepån, den var då gul fortfarande i Skellefteå.

Lars-Håkan_E

Bussen som aldrig har ägts av Nobina (Utan av Scania) Den har varit registrerad på Skellefteåbuss först 20210311-20211212 och på Berners i Sundsvall 20211213 och på Skellefteåbuss igen från 20211214.

Peter Öden

Hej !

SHL 775 gick en kort tid i Gävle hos Stadsbussarna och hade då 268 som inv.nr,

Mvh Peter Ö

Bussmicke

Då är det den som heter 97 i Skellefteå.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

#5
Så den är alltså märkt som 97, rullar i Skellefteå, men har kvar sin UL-gula färg? Är detta någon provisorisk buss där då? Eftersom de inte ens kostar på den en omlackering till lokal lack?




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ulf Berlin

Gulligt med tillnamnet Konrad,som säkerligen har sin förklaring?/Ulf