Det förekom antydningar här i tråden om att tanka enbart i Okvista. Antydningar om att man måste tanka just dubbeldäckare inne i en tvätthall. Det väl bara att tanka dem utomhus i Täby och Vaxholm utan att tvätta just där. Dvs det man alltid gjort i t.ex tvätthallslösa Hallstavik i alla år med alla sina röda bussar. Man kan även tanka bussar utomhus vid utomhuspumpen i Norrtälje, om man inte behöver eller har möjlighet att ta in dem i tvätthallen.
Det finns ju heller inget som säger att man kommer att fortsätta med låsta 670-omlopp. Omlopp utgående från Täby/Vaxholm kan lika gärna få 670 och 676 blandade, vilket kan leda till att man förlägger tvätt och tank av flera Täbybaserade dubbeldäckare en gång per dag i Norrtälje, då de är där och vänder. Om de nu ens blir baserade i vardera ort vill säga. Det kanske kommer att skiftas bussar mellan Täby och Norrtälje varje dag, enligt plan, och Täbyförare får byta till en nytankad nytvättad DD på Norrtälje station, innan returen söderut på sin 676, medan dennes otankade buss tas upp till Norrtäljedepån och görs i ordning senare.
Det blir ju ett enda stort trafikområde, där allt lär bli integrerat, och där ingen buss lär tillhöra ett visst garage, utan snarare till hela "nordostsektorn".
Jag ser fler lösningar och möjligheter, än problem. För att återknyta till trådämnet, ser jag även fram emot att man återigen kommer att kunna köra planerad ersättningstrafik för Roslagsbanan med omlopsstart/slut i Söderhall/Kårsta, med Rimbobaserade bussar.