Enkeldäckare på 676 - lokalt bildsvep

Startat av Hasse L, 30 januari 2022, 21:54:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Med dagens byiga nordanvindar avstod man från att köra med dubbeldäckarna. Kanske kom det också mer snö i Roslagen än vad vi har fått söder om Roslagstull.
Alla bilder är tagna vid Tekniska Högskolan eller i dess omedelbara närhet. Alla bussar tillhör Nobina.








En udda 639'a får hänga med:

DEB

Tack för bilderna, jag kan intyga att det var betydligt snöigare norröver. Bilder därifrån kommer under veckan när jag hunnit bearbeta bilderna.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ersa

Speciellt mycket snö kom inte, men vindarna var kraftiga och det föll många träd över alla slags vägar. Det var mest pga vindarna man lät bli att ta ut dubbeldäckarna.

Gano

Klokt att undvika dubbeldäckare i dessa väder. I Skåne sätter Nobina som regel in Solaris när dubbeldäckarna på SkåneExpressen 10 tas ur drift på grund av blåst. De går väldigt stabilt på vägen oavsett om det stormar eller är vindstilla.

Bernt Talbrant

Jag åkte med en av Keolis dubbeldäckare på linje 100 Borås-Göteborg på lördagseftermiddagen och det kändes ganska tydligt hur vinden vid några tillfällen tog tag i bussen så att föraren fick parera lite.

Niclas Wennerlid

Undrar hur omfallsplanen ser ut hos Keolis för linje 100.
Om det skulle blåsa så mycket så dubbeldäckarna inte kan köras, finns kapacitet att omfördela, låna, hyra in eller ställer man trafiken rätt av?

// Niclas

buskörare


Ersa

"Detta erbjudande är endast för vägledning. Begär mer exakt information från säljaren" står det. Dvs att uppgifterna inte är helt exakta på sidan.

buskörare

Då är det ju konstigt att man anger ett så exakt "delivery-datum".

homer

Om det finns en köpare som vill ha alla bussar i juni räknar väl Nobina med att kunna fixa sommaren ändå med hjälp av andra bussar, totalt sett går ju trafiken ner hos SL så bussar lär väl finnas om de skulle behövas

Ersa

Frågan är om köparna står på kö och stampar otåligt. Det är ju inte direkt så att dessa bussar är lämpliga eller ens lagliga att köra överallt. Inom EU får de väl bara rulla i Sverige och Finland pga höjden?

Bussmicke

Är det i juni eller augusti Transdev tar över?

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Augusti vill jag minnas att det är sagt för Norrtälje och sedan kommer Norrort den 6 november.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa