Huvudmeny

Ledvagn på 57

Startat av Ashnton, 14 november 2021, 20:39:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ashnton

Tidigare idag vid Stadsbiblioteket.
Fototeknisk kritik mottas tacksamt!

IvveRivve004

#1
Intressant, jag förstår inte hur en sådan skulle få plats på Tullgårdsgatan eller vid hållplats Södra station på Swedenborgsgatan, och inte har de infört några kortturer på sträckan Frösundavik – Sergels torg såvitt jag vet. Men alltid kul att få se en ny bussmodell på 57an för jag som bor vid hållplats Hallandsgatan får i princip nästan alltid bara se en massa j*vla A21:or på 57an och det är sååååå tröttsamt.

Bussmicke

Finns ju inte så mycket annat att välja på.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Resenären

Nej det är ont om enkelvagnar i Fredriksdal numera väl? Både 53 och 57 har setts med ledvagnar.

IvveRivve004

Ja men jag tänkte på att vissa hållplatser på 57an (framför allt de på Söder) tvivlar jag väldigt starkt på att de skulle vara lämpliga att trafikeras av linjer som körs med ledbuss (minns dock att jag för två år sedan såg en MAN A40-liknande vagn på Västgötagatan som svängde av vid Åsögatan och sedan upp på Götgatan, men den var "ej i trafik", tror det var Keolis 7055).

Bussmicke

Hur vanligt är det med ledbuss på 57?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ashnton

Mycket ovanligt, en gång i århundradet på ett ungefär.
Fototeknisk kritik mottas tacksamt!