Ny slutstation i Vaxholm?

Startat av igel, 08 november 2021, 19:32:22 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

igel

Ja det är ju en lite ovanlig tilläggstavla.

Fredde

Den är inte uppsatt på grund av felkörning?
Vad jag kan dra mig till minnes kan man inte skriva en LTF med den formuleringen, det ska mer vara Gäller alt. Gäller ej buss i linjetrafik.

B10M

Förstår inte, i tidtabellen för 670 står det att den går till Söderhamnsplan men från Västerhamnsplan. Är det fel?

buskörare

Även om skylten är felaktig, så var huvudpoängen huruvida vi skulle återgå eller ej. Och det ska vi uppenbarligen inte.

buskörare

Man har nog sparat Söderhamnsplan eftersom planen är att det ska byggas en ny avsläppshållplats i/vid vändplan. Den kommer heta Söderhamnsplan, men alltså bara vara för avsläpp. Första hållplats mot stan, kommer fortsätta vara Västerhamnsplan. Ingen vet väl när den avsläppshållplatsen kommer färdigställas, men troligen under våren.

Fredde

Citat från: buskörare skrivet 29 december 2021, 13:19:02 PM
Även om skylten är felaktig, så var huvudpoängen huruvida vi skulle återgå eller ej. Och det ska vi uppenbarligen inte.

Okej.
Dock bör man vara medveten om att skylten förmodligen inte går någon juridisk förankring, om det värsta mot förmodan skulle inträffa.

buskörare

Jag tror inte nått skulle hända om vi råkade köra upp dit. Rondellen finns kvar, och varubilar verkar ju få köras dit. Så fram kommer vi nog.

igel

När jag var ute och såg på stormen i dag, stod 6949 parkerad på 688ans hållplats vid Söderhamnsplan.

buskörare

Det har inte gått ut nån ny info, så den föraren var nog antingen jäkligt pinknödig och behövde komma närmare toan, eller så har den kört fel.

buskörare

På Vaxholms kommuns instragramsida för just kajen, säger man att bussarna kommer vara kvar till 2025.
Vaxholms_kajer heter sidan.

igel

Man får väl hoppas att de är klara så fort. På kommunens hemsida har det funnits en film om renoveringen.

https://www.vaxholm.se/bygga-bo--miljo/stadsbyggnadsprojekt/vaxholms-kajer/bakgrund-och-tidplan

Det är mer om hur kajerna ser ut idag, och vad som måste göras framåt.