Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

1 Medlem och 10 gäster tittar på detta ämne.

yngrot

BYD är billiga bussar.. Förarmiljön dålig. Trångt på förarplats . I Borås har vi ledvagnar och de är inte roliga köra.  Hopplöst få lagom varmt på förarplats antingen iskallt eller bastuvärme
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Samuel KVR

Jag som trodde att Transdev skulle fortsätta köpa Solaris efter dom köpt deras vätgasbussar Urbino 12 och att det skulle bli den nya modellen Solaris Urbino 15 LE electric för första gången i Sverige, jätte tråkigt att det köptes BYD tycker jag.

admin

Bara en liten påminnelse om att tråden handlar om upphandlingar. Inte olika fordonstillverkares produkter. Det senare går att starta separata trådar om på andra tavlor.


// Admin

buskörare

Är Nacka/Värmdö och det klart nu? En kollega har varit på intervju hos Nobina och då sades att de tar över i sommar.

Bussmicke

Stockholm Sydväst då?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

homer

Citat från: buskörare skrivet 20 oktober 2022, 10:24:09 AM
Är Nacka/Värmdö och det klart nu? En kollega har varit på intervju hos Nobina och då sades att de tar över i sommar.
Citat från: Bussmicke skrivet 20 oktober 2022, 11:38:29 AM
Stockholm Sydväst då?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Det är inte klart, nuvarande avtal är till mars och får MAX förlängas till Augusti 2023.sen måste någon form av direktupphandling genomföras
Möjligheten finns ju att Nobina och SL i hemlighet att kommit överens om att Nobina tar över i Augusti, men det finns inga officiella uttalanden, och frågan är om Nobina skulle ha bussar för att kunna ta över dessa 2 avtal på så kort tid?

buskörare


Walter

Nej det har (väl?) inte kommit någon info om det? SL kan ju välja att direktupphandla trafiken i väntan på att ärendena avgörs i rätten och ska man det är det hög tid för en utförare att komma igång. Kanske det som hänt i kulisserna. Sen kan berörda överklaga den direktupphandlngen också såklart.....
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Samuel KVR

Hur går det med Västtrafik upphandlingen Hisingen och expressbusstrafiken som Keolis tilldelades men blev överklagat av två konkurrenter för att sen har inte jag hört så mycket mer på flera månader om detta??

Erling.L

Senaste jag hörde är att det kan ta tid på grund av hög belastning hos länsrätten
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

BSB101

Rätta mig om jag har fel men en överklagning av en direktupphandling påverkar väl inte själva trafiken utan innebär väl bara att beställaren får betala pengar om man förlorar?

Samuel KVR

Jag såg väl att avtalet för all busstrafik i Västernorrland(DIN TUR) förlängdes igen och nu fram tills 2026 istället men först vart det tänkt endast 2024.

Hur kom det sig att den förlängdes igen då?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Så den vanliga frågan då. Vem kör trafiken idag?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

S Svensson

#1799
Dotterbolagen till Höglandets Buss AB. Dvs Bliva,Vadstena,ev Smålandsbussen.
Vad jag hört skulle även Blåklintsbuss köra något.

https://www.merinfo.se/foretag/HGL-Buss-Aktiebolag-5563190163/2k06h03-cp6d/styrelse-koncern