Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 18 september 2022, 15:22:24 PM
Överklaganden = Vi lever fortfarande i en demokratisk rättsstat, och inte i en korrumperad auktoritär halvdiktatur. Bra så.
Känns som att det är en sport att överklaga varje gång

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Jo, det verkar ha blivit praxis. Oaktat dock att det sedan är en intressant diskussion... får jag förslå att vi följer rubriken för denna tråd och håller den till svar på upphandlingar. Inte diskuterar upphandling mm. som sådan. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Bryt loss på lämpligt ställe.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Eller så startar de som vill beklaga sig över överklagningars existens egna trådar direkt, på eget bevåg.

Samuel KVR

Har ens Transdev vunnit avtalet i Gävleborg som gäller regiontrafiken, för jag frågar här för att det varit så tyst om det ett långt tag nu?

Erling.L

Vill minnas att överprövningen avvisades o överklagas igen men jag kan minnas fel
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Samuel KVR

Som jag läste om så blev det avslag både hos förvaltningsrätten och kammarrätten.

Blev det en överklagan till högsta förvaltningsdomstolen nu också?

Ted Selander

Lund stadstrafik – dom från Förvaltningsrätten

Förvaltningsrätten har idag meddelat att de avslår Vy Buss AB:s ansökan om överprövning där Vy Buss yrkar på att upphandlingen skall göras om. Därtill har Vy Buss AB även begärt prövning av giltigheten gällande det avtal som träffats mellan Skånetrafiken och Keolis, även i denna del har Förvaltningsrätten meddelat att de avslår Vy Buss ansökan.

Buss_Lund

Så bara gratulationer till Keolis ska får trafik i Lund stadsbusstrafiken och spårvagnstrafiken i nästa år. Äntligen väntat är över

Lars-Håkan_E

Det skulle jag inte ta för självklart. Antagligen begär man prövning i högre instans.

Bussmicke

Men direktupphandlingen blev väl av?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Buss_Lund


Walter

Kan utgår från att det är det Ted skriver om i slutet av sitt inlägg benämns som avtalet mellan Skånetrafiken och Keolis. Begäran är avslagen om att pröva det avtalet. Men även det är väl möjligt att överklaga.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Lars-Håkan_E

Det avtal som har träffats som nämns är den del som har direktupphandlats, d.vs ett kort avtal i väntan på att rättsprövningen av upphandlingen blir klar, där har man begärt prövning huruvida det avtalet är riktigt och det har Förvaltningsrätten avslagit, man har även avslagit prövningen av själva upphandlingen.

Bägge dessa frågor går ju givetvis att dra vidare i första hand till Kammarrätten och det vore märkligt om inte så skedde

Erling.L

Hittar inget officiellt om det o Keolis har inte skrivit något internt heller om att det skulle vara klart
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus