Barbros buss har problem

Startat av 1896, 05 juni 2010, 18:28:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

www.dt.se/nyheter/dalarna/article666177.ece

Läser man övriga artiklar, framgår det att ingen annan vill köra skolbussen från Äppelbo....

1896

Ja, den tanken slog mig också, men det verkar ju vara körningar utöver dom ordinarie som är problemet....   fast å andra sidan 35 punkter....   finns det något som dom gör lagligt ?

Kortebo

Citat från: 1896 skrivet 05 juni 2010, 19:49:38 PM
Ja, den tanken slog mig också, men det verkar ju vara körningar utöver dom ordinarie som är problemet....   fast å andra sidan 35 punkter....   finns det något som dom gör lagligt ?

I och för sig behöver det väl inte vara så svårt att komma upp i 35 punkter vid en storrevision om man generellt slarvar med färdskrivarkorten.  Har nämligen för mig att varje fel blir "en punkt". 
Låtit bli skriva startort (en punkt) Glömt fylla i baksidan(en punkt) Missat ändra vredet från rast - körning(en punkt) óch då har du redan 3 punkter på det färdskrivarkortet.
Jag har ingen aning om om det fuskas eller inte på det aktuella företaget, men det kan ibland bli en viss slentrian med korten när det mesta du kör är skolkörningar lång från "storstan".

Brotten mot kör/vilotid som är det allvarliga uppstår säkert när man ger sig iväg med idrottslag e d  efter skolturen och kommer hem försent för att få ut sina 9 timmar.  Med andra ord en planeringsfråga för företaget.

råg


Fikman

Ni kan ju titta in på hennes hemsida, skolkörningen är en liten del i veksamheten hon bedriver.
Och vem har inte missat ställa vredet rätt nån gång??

1896

Varning, blev resultatet:

www.dt.se/nyheter/vansbro/article695239.ece