Linje 28 Gustafs

Startat av 1896, 05 maj 2010, 18:58:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Blir det någon utökad trafik på denna linje ? Det har ju varit en del gnäll, på att det går för lite turer, och det är kanske befogat. Det gick ju fler förr.

Det skulle också behövas en linje från Stora Skedvi in till Borlänge och omvänt, för att möjliggöra arbetspendling. Som det är nu åker skolbarnen med Linje 32 till Gustafs där dom får byta till linje 5 för vidare transport in till Borlänge, och då omvänt på eftermiddagen. Då är det väl lika bra att skapa en ny linje som täcker alla behov tycker jag.  :D

Wetjo

Politikerna vill väl inte skjuta till pengar för detta. Tror inte att Dalartrafik eller Nobina skulle klaga...

1896

Det är väl läge att se över landsbygdstrafiken runt Borlänge, nu när man har sett över stadstrafiken, det finns ju mycket att förbättra, ska man fördubbla resandet, så vill det väl till att man satsar, och det ser ju dumt ut om man bara bryr sig om stadstrafiken....  8)

1896

Blir kvällsturen till Djurås - Gagnef kvar ? Den skulle ju utvärderas hörde jag, sen blev det tyst....

Wetjo

Citat från: 1896 skrivet 06 maj 2010, 18:49:07 PM
Det är väl läge att se över landsbygdstrafiken runt Borlänge, nu när man har sett över stadstrafiken, det finns ju mycket att förbättra, ska man fördubbla resandet, så vill det väl till att man satsar, och det ser ju dumt ut om man bara bryr sig om stadstrafiken....  8)

Dalatrafik har utredningar på gång. Problemet är väl att få flera kommuner med sig på samma tåg...

1896

Ja, det utreds väldigt mycket, men det är ju sällan det sker något revolutionerande i tidtabellen....

Wetjo

Citat från: 1896 skrivet 13 maj 2010, 19:12:42 PM
Ja, det utreds väldigt mycket, men det är ju sällan det sker något revolutionerande i tidtabellen....

Enligt uppgift är det "mycket på gång".
Ingen har preciserat något...

1896

Jag har nu plöjt igenom nya tabellerna för Dalarna, och enda förändringar kring linjer runt Borlänge är att en Spraxya tur är förlängd till Ulfshyttan, och att en kvällstur till Avesta har tillkommit.

Här finns ju mycket att jobba med....  :D

1896

Ser nu att tre (3) dubbelturer mellan Borlänge - Ludvika är indragna, Ludvika kommun drar tydligen in på varenda linje, om det är ekonomin som spökar.

Dalatrafik kunde ju sätta in Swebus Express turer på linje 800 mellan orterna i tidtabellen, som på GDG:s tid, så ser det lite snyggare ut.

1896

Enligt Dalatrafiks hemsida ska det bli Lördagstrafik Stora Skedvi - Gustafs med en dubbeltur, då undrar jag vilken depå som ska köra den trafiken ? Blir det Hedemora eller Borlänge, eller rent av skolbussförarna som har bussarna hemma i Stora Skedvi ?  ???

Bussmicke

En dubbeltur, det var ju storslaget av Dalatrafik...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

Säters kommun har tydligen hållit på med någon utredning av kollektivtrafiken i byn....