Huvudmeny

HR-chef

Startat av 1896, 23 mars 2010, 17:36:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Nobinas Personal chef fick förra veckan pris för "årets HR-chef", jag har hört det där "HR-chef" förr, men jag undrar vad just "HR" står för ?  ???

www.nobina.com/sv/Sverige/Nyheter/Nobina-Sverige-har-arets-HR-chef-2010/

1896


MrX

Eller human resources, det är nog vanligare använt eftersom att det handlar om personer som resurser på arbetsplatsen

Jan

Hon är personaldirektör på Nobina Sverige AB.
I branschen 37 år

Buss-Anders

Jo jag undrade mycket över detta HR som kom på interna hemsidan för de anställa. Jo jo det är rill att vilja svänga sig med forkortningar som andra inte kan. Vad har du informationen för nytta?

Mvh
Buss-Anders


Kaxen

Citat från: Buss-Anders skrivet 23 mars 2010, 20:39:41 PM
Jo jag undrade mycket över detta HR som kom på interna hemsidan för de anställa. Jo jo det är rill att vilja svänga sig med forkortningar som andra inte kan. Vad har du informationen för nytta?

Mvh
Buss-Anders



Alla har olika kunskapsnivå och det finns säkert många som inte hade förstått vad det innebär även om de skulle skrivit ut det. Bara att kolla på det här forumet som exempel. Folk skriver förkortningar och "konstiga" namn på allt från tjänster, planering till bussar och allt möjligt som har med trafik att göra som om det vore det mest självklara i världen.