Taxafråga Östersund-Umeå

Startat av Dson, 10 oktober 2008, 22:15:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dson

Hallå! Är det någon här inne som har koll på taxor som gäller om jag åker Östersund-Umeå?
Ska eventuellt åka upp till Umeå för att köra hem min far i hans bil om en månad. Tänkte åka upp efter skolan från Östersund.
Då jag pendlar Åre-Östersund har jag ett elevkort som jag också tankat ett fritidsmärke på, hos Länstrafiken i Jämtlands Län.
Kan jag då åka med det upp till länsgränsen/Hoting, och därifrån betala kontant för den fortsatta resan upp till Umeå?
Eller är jag så illa tvungen att betala hela resan i ett svep från Östersund?

Dson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 10 oktober 2008, 22:18:38 PM
Det gäller väl som ett vanligt länskort då?  isåfall kan du använda det som delbetalning till länsgränsen.
Jag tycker det borde vara så, jag med. Blir ju klart billigare för mig som privatperson. Kanske bäst att fråga föraren, i och för sig... :)

Ersa

Kortet bör gälla upp till länsgränsen/Dorotea, för så var det då på grönburkens tid och inga taxaregler har ju förändrats nämnvärt sedan dess. Däremot kan du numera förhoppningsvis betala resten av resan med bankkort hellre än kontant.

Annars kan du ringa 0771-100 110

Dson

Citat från: Verspieder skrivet 11 oktober 2008, 07:46:28 AM
Kortet bör gälla upp till länsgränsen/Dorotea, för så var det då på grönburkens tid och inga taxaregler har ju förändrats nämnvärt sedan dess. Däremot kan du numera förhoppningsvis betala resten av resan med bankkort hellre än kontant.

Annars kan du ringa 0771-100 110
Det låter lovande! Tack :)