Persontrafik - Svenska Mässan...

Startat av Patrik, 01 oktober 2008, 21:06:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Johan Hansson

Jag skulle gärna vilja gå på den men man måste väl ha eller jobba på ett företag inom branschen för att kunna gå på den mässan?.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Yujin Zhang

Citat från: Johan Hansson skrivet 01 oktober 2008, 21:31:49 PM
Jag skulle gärna vilja gå på den men man måste väl ha eller jobba på ett företag inom branschen för att kunna gå på den mässan?.

Det går att skriva ut biljetten på hemsidan och förra gången var det flera stycken icke_i_braschen som var på mässan på torsdag/fredag trots det bara var inbjudna till folket i branschen. De personal som stod vid entrén kollade knappast på lappen.

Knut

Skal dit onsdag og evt torsdag. sammen med folk som ikke har annen forbindelse med bransjen enn at de har utvidet interresse og evt er reisende
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

Zella

Har fått biljetter från VT och med den biljetten kan jag ta med mig polare som inte är i branschen.

Undra vilka bussar som kommer att visas där...  8)

Ersa

Ytterligare ett okänt namn...  "Svenska Mässan"...  är det i Göteborg?

Ersa


Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 oktober 2008, 09:50:48 AM
Så bra!

Det är på andra sidan gatan i princip.

Vid hotell Gothia Towers

Korsvägen om man åker kollektivt till Mässan.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Vi som är från framsidan ;) av Sverige känner väl till det.. ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 03 oktober 2008, 12:30:00 PM
Vi som är från framsidan ;) av Sverige känner väl till det.. ;D

Jo, men alla läsare bor ju inte där. Det finns ju några byar norr om Västra Götaland har jag hört sägas. Bland några av de större kan nämnas Stockholm, Muodoslompolo, Umeå och Skröven.  :D
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Ort nr 2 visste jag inte om kanske sov jag på en geografilektion?? ;D ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina


Wetjo

Citat från: yngrot skrivet 03 oktober 2008, 15:57:17 PM
Ort nr 2 visste jag inte om kanske sov jag på en geografilektion?? ;D ;D

Muodoslompolo ligger längs med vägen mellan Karesuando och Pajala (väg 400?).
Postbussen brukade byta chaufför vid postkontoret. Den chaufför som kom söderifrån sov över i ett rum som Johanssons hade.
Familjen Johansson skötte om posten förut i Muodoslompolo.
Var det något av vikt, fick man åka till Pajala för att fixa det...

För övrigt glömde Staffan att nämna det bäst i Sverige, nämligen Dalarna... ;)

yngrot

Staffan du tog då i så man kan storkna.. ;D  så långt bort lär väl ingen av oss komma  ;) västtrafiktaxan har ju slutat långt dässförrinnan. ;).. hm finns det nått sånt ord???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

M

Citat från: Tomas Fransson skrivet 02 oktober 2008, 20:23:11 PM
Har fått biljetter från VT och med den biljetten kan jag ta med mig polare som inte är i branschen.

Undra vilka bussar som kommer att visas där...  8)
Volvo 7700 Hybrid kommer att vara där,troligen den som Spårvägen skall ha som fältprovsbuss sedan.

/M