Extra busstrafik efter Nynäsbanan

Startat av Lars Ödlund, 09 september 2008, 08:42:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JDS

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 september 2008, 18:38:53 PM
Det ger ju inte speciellt mycket för tågföringen, en mötesstn mellan Ösmo och Nynäshamn bör ju prioriteras, den sträckan styr ju tågföringen idag.

Detta har ju visats i hur många utredningar som helst men ändå lyckades Banverket lova guld o gröna skogar och genomgående tåg i tid om man bara fick pengar till att bygga längre plattformar.

Kan det bero på att flera av dessa utredningar gjordes av företag skilda från Banverket?

Snarare beror det väl på att de löften du nämner utfärdades på en hög nivå inom Banverket, med otillräcklig kännedom om hur det sedan skulle bli i praktiken.

Peter Rost

Citat från: JDS skrivet 14 september 2008, 18:31:19 PM
Det är väl en kostnadsfråga...

En nyfiken fråga, använder du något särskilt program för att skriva inläggen? Det blir två mellanslag mellan varje ord när du skriver (utom efter skiljetecknen där det av någon anledning bara är ett).

Det  är  nog  mer  än  "vanesak"  än  något  "program". Kanske får bli ändring på det. ;)

/Peter

Kvarne

Detta är ju så pinsamt för SL.

Samma dag som Nynäsbanan öppnade igen efter sommarens renovering så kunde man läsa på SLs hemsida att SL välkommnade resenärerna till den nyöppnade Nynäsbanan och att det minsann skulle fungera utan problem nu. Borta skulle alla tekniska problem så som växelfel och liknande vara. Nu skulle allt fungera.

Samtidigt kunde man läsa under störningsinformationen att det var stopp i trafiken på en viss linje 35 pga tekniskt fel på banan.....
Visst, jag kan förstå att man inte kan garantera felfrihet, men Nynäsbanan är ju ett skämt...med väldigt bitter eftersmak... :-\
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Björn Forslund

Ja, i morse var det dags igen!
Växelfel och inställd trafik. Men ersättningtrafiken fungerade utmärkt och en buss 35X avgick exakt på samma tid som tåget skulle ha gått. Visserligen fick många stå, men knökfullt blev det inte. Flera andra bussar från olika bolag observerades också.

HB

Citat från: Björn Forslund skrivet 17 september 2008, 09:27:47 AM
Ja, i morse var det dags igen!
Växelfel och inställd trafik. Men ersättningtrafiken fungerade utmärkt och en buss 35X avgick exakt på samma tid som tåget skulle ha gått. Visserligen fick många stå, men knökfullt blev det inte. Flera andra bussar från olika bolag observerades också.

Det glädjer mig att föreninges ordförande fick åka ståndsmässigt till jobbet.  :)

Karsten

Citat från: HB skrivet 17 september 2008, 10:29:49 AM
Det glädjer mig att föreninges ordförande fick åka ståndsmässigt till jobbet.  :)

Ståndmässigt=X1. Så det så! ;)

Björn Forslund

Sista gången jag kunde åka så ståndsmässigt var den 23/4-08 kl 7:05 då 3025 + 3066 lämnade Nynäs i riktning Ulriksdal. Om det verkligen var the very very last time får vi se....
SL lär låta behålla ett antal X1 ett tag till för att kunna skylla alla X60-fel på.

Peter Rost

Hur  stort  antal  vagnar  behövs  för  denna  Extratrafik?

/Peter


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.