Åtal mot busschaufför.

Startat av Janne Rickman, 31 mars 2011, 18:56:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Det här med att bli åtalad efter en olycka, "börda på börda", kan ju jämföras med att ha ett förhållande, med barn, när kärringen sticker ska hon ha både barnen + underhåll ! Som om jag inte har nog med att mista mina barn, ska jag tvingas att betala för det också ! Det finns säkert skitstövlar som struntar i sina barn, och dom ska betala, vare sig det gäller kvinnan eller mannen i förhållandet, men jag bryr mig faktiskt om mitt barn, och då är det fel att behöva betala underhåll, barnet behöver min kärlek först och främst, inte mina pengar.

Rättssamhället är känslolöst.  >:(

Björn Lövdahl

Citat från: Uffe D skrivet 01 april 2011, 23:15:19 PM
Det är faktiskt inte olagligt att gå mot röd gubbe längre.

Menar du allvar......sjukt är de...
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

TageK

Om du i din egen bil närmar dig en smal passage, där bilen bara nästan går igenom, på isig eller hal väg, visst sänker du farten ordentligt?

När du jobbar som yrkesförare märker, ser och vet du oftast var riskerna finns och respekterar dom.

Tråkig händelse för alla inblandade.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 03 april 2011, 20:10:35 PM
Det här med att bli åtalad efter en olycka, "börda på börda", kan ju jämföras med att ha ett förhållande, med barn, när kärringen sticker ska hon ha både barnen + underhåll ! Som om jag inte har nog med att mista mina barn, ska jag tvingas att betala för det också ! Det finns säkert skitstövlar som struntar i sina barn, och dom ska betala, vare sig det gäller kvinnan eller mannen i förhållandet, men jag bryr mig faktiskt om mitt barn, och då är det fel att behöva betala underhåll, barnet behöver min kärlek först och främst, inte mina pengar.

Rättssamhället är känslolöst.  >:(

Mycket underligt resonemang. Misstänks man för att ha begått ett brott, även vårdslöshet i trafik, skall man förstås åtalas. Det är sedan domstolen som skall avgöra om man gjort sig skyldig till något. Visst kan vetskapen om att man medverkat till en människas död vara tung nog men det händer att domstolen tar hänsyn till detta.

När det gäller barn vid skilsmässa så kan ju ditt barn inte leva på din kärlek utan det behöver pengar. Hade förhållandet hållit hade du ju ändå fått betala för ditt barn. Det är en fråga om ansvar för de liv man sätter till världen.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

groenis

Passerade nämda övergångställe och Enköpings kommun skall nog också ha en släng av sleven,
Snöhögen framför övergångstället var 1.80 hög.
Vilka av mina kollegor både inom buss och lastbil är född med röntgenblick?

Mina tankar går till alla inblandade parter.

/Lennart

jocke

Citat från: groenis skrivet 04 april 2011, 00:57:47 AM
Passerade nämda övergångställe och Enköpings kommun skall nog också ha en släng av sleven,
Snöhögen framför övergångstället var 1.80 hög.
Vilka av mina kollegor både inom buss och lastbil är född med röntgenblick?

Mina tankar går till alla inblandade parter.

/Lennart

Då får vi hoppas försvarssidan har fotograferat denna snöhög. Bör kunna ge en bra syn av hur de såg ut.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

mushkot

Citat från: jocke skrivet 04 april 2011, 01:44:29 AM
Då får vi hoppas försvarssidan har fotograferat denna snöhög. Bör kunna ge en bra syn av hur de såg ut.
Har för mig att denna skottades bort strax efter olyckan, enligt medierapporteringen.

1896

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 03 april 2011, 22:24:56 PM
Mycket underligt resonemang. Misstänks man för att ha begått ett brott, även vårdslöshet i trafik, skall man förstås åtalas. Det är sedan domstolen som skall avgöra om man gjort sig skyldig till något. Visst kan vetskapen om att man medverkat till en människas död vara tung nog men det händer att domstolen tar hänsyn till detta.

När det gäller barn vid skilsmässa så kan ju ditt barn inte leva på din kärlek utan det behöver pengar. Hade förhållandet hållit hade du ju ändå fått betala för ditt barn. Det är en fråga om ansvar för de liv man sätter till världen.




Jag vill väl ta hand om mina barn själv, och inte betala för att någon annan ska göra det !

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 04 april 2011, 16:32:12 PM

Jag vill väl ta hand om mina barn själv, och inte betala för att någon annan ska göra det !

Men nu vill du inte förstå. Det kan naturligtvis vara en tragedi att förlora vårdnaden om sina barn i en skilsmässoprocess men det är knappast en ekonomisk fråga. Om barnet bor kvar hemma hos dig så får du naturligtvis betala en hel del för det. Den som får vårdnaden om barnet behöver ju pengar för att barnet skall ha det bra. Tänk lite på barnet också!




Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

1896

Jag ville bara göra en jämförelse, det blir ju "börda på börda" iaf.