Skadade och repiga SL-bussar

Startat av Rojje, 26 juli 2010, 16:21:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jo

Citat från: Ersa skrivet 04 augusti 2010, 20:32:48 PM


Dock verkar någon ha reagerat, för dessa stod ännu längre ut i augusti förra året jämfört med idag. Kanske blev det för dyrt att byta ut de rödgula plastskyltarna varje vecka? ::)

Säker på att du inte varit där och tryckt in dem med bussen då? :)

Ersa

Citat från: Jo skrivet 04 augusti 2010, 21:43:05 PM
Säker på att du inte varit där och tryckt in dem med bussen då? :)

Nej, jag har faktiskt klarat mig från dylika skador trots att det ibland känns som att vissa makter arbetar aktivt för att vi ska åsamka skador. Däremot har jag sett tunga lastbilar köra ner de rödgula plastskyltarna (med flit?) ::)

Ersa



- Vad jag är nöjd med de nya refugerna, Joel!
- Men det finns ju inga övergångsställen på denna lilla gata, Börje.
- Precis!
- Vad har då refugerna för användningsområde?
- Jo, du förstår. De är placerade precis så nära korsningen att bussarnas speglar tar i skylten om de inte genar med höger bakhjul långt upp på trottoaren!
- Aha, då förstår jag!
- Och om de börjar ta ut svängen redan före korsningen för att slippa köra på trottoaren får vi ta och bygga ännu en refug inne på sidogatan. Att stadens bussdepå ligger längst inne på denna sidogata är inget skäl att få slippa kommunala väghinder!

yngrot

Är det inte någon som minns detta vita som vi hade för några månader sen?? Inte blir platsen för bussen bättre när de röjer snö och lägger den där överhänget behöver vara ...Sen finns det ju tyvärr alldeles för m,ånga som inte är lämapde att köra buss men blivit mer eller mindre tvingade till detta och denna katerogi åstadkommer många skador.. och all dessa eländiga fartgupp och avsmalningar som gör förare onödigt irriterade .. Ang filmen så verkade ju nästan alla bussar iaf på de 2min jag kollade ganska mycket nyare än i de flesta städer i Sverige...   
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

76

Citat från: Ersa skrivet 04 augusti 2010, 20:32:48 PM


Dock verkar någon ha reagerat, för dessa stod ännu längre ut i augusti förra året jämfört med idag. Kanske blev det för dyrt att byta ut de rödgula plastskyltarna varje vecka? ::)

Trafikljuset till vänster brukar få sig en smäll cirka 2 ggr per år också. Vänstersvängen kan vara lite tight.

Jan

Några parametrar som gör att skadorna blir få

Förare och företag har möjlighet att kunna påverka hur det ser ut längs vägarna ( stolpar, asfalt osv.)
Bra stämning mellan all personal på bussbolaget.
Tidtabeller som gör att man kan köra lugnt
Bra utbildning på nya bussar
I branschen 37 år

KG

Citat från: Ersa skrivet 04 augusti 2010, 21:59:07 PM

Att stadens bussdepå ligger längst inne på denna sidogata är inget skäl att få slippa kommunala väghinder!

Inte bara bussdepå, DHL terminalen använder samma korsning med sina 25,25m ekipage!  :o

Ersa

Citat från: KG skrivet 27 augusti 2010, 18:06:00 PM
Inte bara bussdepå, DHL terminalen använder samma korsning med sina 25,25m ekipage!  :o

Inte så konstigt då att trafikskyltarna på refugerna är sneda och repiga. ::)