Pinsamt :( - Buss in i pizzeria

Startat av lil-sis, 02 januari 2010, 11:17:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lil-sis

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6371574.ab

Verkar som ren tur att inget allvarligare hände.

Mattias Andersson


En pizza är ju alltid gott,men man behöver ju inte ha så bråttom in.

Nä alltså..Jag hoppas för allas bästa att det var hans sista färd nånsin
som förare,om det nu visar sig att han va rattfull.

Finns ingen som helst ursäkt till det.

Björn Lövdahl

Pizza till frukost. Nä de vette fan om de är så gott.
Varför kan inte folk låta bli att köra när man har alkohol i kroppen. Och speciellt yrkeschaufförer.
Borde aldrig mer få köra nåt annat än cykel och skottkärra igen när man åkt dit för rattfulla
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

lil-sis

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 02 januari 2010, 11:50:03 AM

Borde aldrig mer få köra nåt annat än cykel och skottkärra igen när man åkt dit för rattfulla

Jag håller med. Det finns inga som helst ursäkter. Och ännu mindre när man som sagt är yrkesförare  >:(

lil-sis

De har ändrat i texten.

När jag läste och länkade så stod det att första person på plats misstänkte rattfylleri, så även polis som kom på plats och genomförde nykterhetskontroll.

Det står även i den ändrade texten att föraren från början var misstänkt för rattfylleri.

Då stod det även att bussen var tom men i trafik.

De borde kanske påpeka att det är uppdaterat och ändrat.

lil-sis

Men vänta här nu.

Vart har jag skrivit att just den här föraren var rattfull?

Björn Lövdahl

Jag bara skrev precis vad jag tycker om rattfylleri. Skrev ju att man aldrig borde få..............NÄR man åkt dit....
Dessutom är de ju faktiskt hyfsat vanligt också.
Men det var ju skönt för alla inblandade att det i detta fallet inte var nån rattfylla
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

bisquit


Fredrik Gelin

Föraren var INTE onykter, däremot var det något strul i samband med blåsningen av föraren vilket gjorde att man för säkerhets skull valde att ta in föraren för en mer utförlig kontroll.
Det var rejält halt på platsen enligt efterföljande bussar, så det låter snarare som om föraren hade rejäl otur i detta fall kombinerat med bristfällig halkbekämpning.

Jag såg själv att man på flera platser plogade i morse, men inte hällde ut någon sand eller salt efter lastbilarna vilket ofelbart leder till en viss halka...
//Fredrik

yngrot

Ja här var det ju enbart halkan som gjorde det. Kände själv i går kväll när jag kom till Stop skylt vid rv 27 från Länghem att här hinner jag inte få stopp för jag lyckades komma där det var som mest med is vilket jag inte såg pga av lite nysnö men som tur ;D var kom ingen trafik på rv 27 så jag beslöt att bara släppa bromsen och köra ut på 27an.. istället för att kana ner i nått dike vilket är bäst undvika om det går... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Nico

På förekommen anledning. Var gärna så tydliga ni kan vid rubriksättning så blir det lättare för alla.

Jag har ändrat texten i trådens rubrik samt lagt ihop några trådar då vi sammanlagt haft tre trådar med olika namn om samma sak nu under dagen.

// Nico
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Nico


Vill för det första försvara lil-sis för hon har som sagt inte hävdat något alls om förarens tillstånd utan enbart länkat till artikeln. Sedan så har texten i den som sagt ändrats under resans gång och att blåsa en förare i ett läge som detta för att kolla nykterheten är något som polisen gör generellt.

Sedan finns det fortfarande vissa konstigheter kvar i artikeltexten, t.ex. då att man anger adressen som 'Spångaleden' vilket är ett icke existerande vägnamn. Platsen är istället Spånga kyrkvägs korsning med Spånga torgväg. Nedfarten från viadukten är dock duktigt brant och ibland har man funderat lite på den aningen gammaldags trafiklösningen på platsen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Drängen

Citat från: bisquit skrivet 02 januari 2010, 12:33:54 PM
Klantigt. Måste vara bra halt i den korsningen..http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6371574.ab
Klantigt?. Som vid alla olyckor, bör man vara försiktig med uttalanden, så länge man inte är ögonvittne till händelsen. Kan mycket väl ha varit betydligt halare i korsningen, än innan. Verkar tvärtom som han redde ut situationen på bästa sätt. Inga presonskador, eller skador på andra bilar, fast risken var stor.

bisquit

Huruvida olyckan gott till behöver vi nog inte spekulera mer i.. För så här års så behövs det inte mycket för att åka av vägen..
Kommer ihåg för några år sedan, då jag själv åkte med min bil och hade dämpad fart pga, halka och snö. Men i ett kurvigt parti, så hjälpte det inte. Vilket sluta med en tur i diket.. Sluta lyckligt som tur var. Blev att dra upp den med en traktor för att sen fixa lite plåtskador..

Jonas Strömblad

Kan man läsa om detta i någon seriösare tidning än Aftonbladet?
/J