Voyageur i väster

Startat av Greger Larsson, 29 april 2016, 19:20:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Kombinerad bussdepå och passagerarterminal i Toronto, bilder från juni 1980.
Att lång hjulbas och hög komfort hör ihop det vet vi att man har koll på där borta. Tvåaxlig buss i långväga trafik känns mindre vanligt?





BD

Citat från: Greger Larsson skrivet 29 april 2016, 19:20:57 PM
Kombinerad bussdepå och passagerarterminal i Toronto, bilder från juni 1980.
Att lång hjulbas och hög komfort hör ihop det vet vi att man har koll på där borta. Tvåaxlig buss i långväga trafik känns mindre vanligt?

Där de backiga gatorna i San Francisco korsar de horisontella syns kraftiga skrapmärken som förmodligen gjorts av bussar med lång hjulbas. I vart fall är det inte de bakre överhängen som skrapat i.

Kan det vara något lagkrav på hjulbasens förhållande till totallängden?