1988: Binninge, Fjugesta

Startat av Greger Larsson, 05 februari 2011, 23:19:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Åke Berggren

Kul att se EMN356.
Åkte med den när jag var liten grabb till Växjö.
Nu som lite äldre grabb och medlem av Ramkvilla veteranbussförening har jag även kört den.
Mvh Åke

bisquit

Kul trevliga bilder ifrån mina hemtrakter! *(nåja nästan iaf. skiljer 1,7mil) :P

bilomnibussen

Volvon på logen har numera ett nytt hem vad jag förstått. Men frågan är om Boxervalpen intill den står kvar, nedsjunken i jorden.
Mvh Jan G

Greger Larsson

KUX:en finns väl i Rystad sedan ett par år tillbaka, medan L342:an(som skymtar i dunklet) åtminstone i bilregistret finns kvar i Binninge.
Hur gick det med Thor Sexetten?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Greger Larsson skrivet 06 februari 2011, 20:24:54 PM
KUX:en finns väl i Rystad sedan ett par år tillbaka


Jo, den finns hos HB Omnibuslinjen, alltså familjen Haraldsson i Rystad.

Bussen är mest känd för att den medverkade i TV-serien Hedebyborna. Där kunde man ett antal gånger se bussen utanför Turisthotellet (där gubbarna satt och drack öl) och järnvägsstationen. I filmens värld är allt möjligt som att placera Turisthotellet i Gårdsjö mitt emot stationen i Linghem.

Reprisbild:
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Svoca


bilomnibussen

Sannolikt fd T 225 numera helrenoverad av Scania Motorklubb och väldigt fin. Men vad är det för Thor Sexett det talas om ovan?

Greger Larsson

Citat från: bilomnibussen skrivet 07 februari 2011, 20:30:15 PM
Sannolikt fd T 225 numera helrenoverad av Scania Motorklubb och väldigt fin. Men vad är det för Thor Sexett det talas om ovan?

Sexetten: EFZ484, urspr Müntzing.

bilomnibussen

Sexetten är alltså fd T 634 Scania-Vabis B5658 1964/Thor Sexett, chassinr 500973, 41+3 sittpl alt 1 guide, reg Trafik AB Oscar Müntzing, Askersund 4 feb 1964. Till S 604 29 dec 1967, Väse Bilstation, Harry Gustafsson, Väse.
Mvh Jan G


bilomnibussen

Häftigt, bra precisionskört vid avgrunden.
Mvh Jan G