202 - SS linje 64 vid oklar hållplats

Startat av Gunnar D, 01 februari 2011, 19:10:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



Jag vet att det bara är 1 feb idag men detta "kan inte vänta". Jag tror att H19 75202 på linje 64 är vid hpl Älvsjövägen dvs har precis svängt in på Älvsjövägen från Sjättenovembervägen riktning Skanstull. Kan någon konfirmera detta eller ange rätt hpl? Bilden är tagen 21 mars 1964.

Mvh Gunnar

Mr G

#1
Nej det är tvärtom. Just svängt in på Sjättenovembervägen, och då hette väl hållplatsen just så, dvs olika namn i varje riktning. På väg mot Långsjöplan och Kungsholmsgatan således. Senare ändras hållplatsnamnet till Älvsjögården.

Fantastisk bild. Helt rätt, detta kan inte vänta!

Mer sånt!!!
吉先生

Mr G



4-5 år senare på samma ställe, men eftersom det är högertrafik har kameran vridits åt andra hållet. Närmast identiskt fotoplats, men på motsatt trottoar.
吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 01 februari 2011, 19:45:38 PM
Nej det är tvärtom. Just svängt in på Sjättenovembervägen, och då hette väl hållplatsen just så, dvs olika namn i varje riktning. På väg mot Långsjöplan och Kungsholmsgatan således. Senare ändras hållplatsnamnet till Älvsjögården.

OK, tack! Jag hade skrivit Sjnv i "boken" men blev sedan tveksam. Då är bilden tagen sent på eftermiddagen med tanke på solens position.

Mvh Gunnar