131 - ersättning för nyöppnad ej fungerande hissbana

Startat av Gunnar D, 31 januari 2011, 15:07:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



T-bana 2 och nytt bussnät i sydväst har varit igång några veckor men den nya hissbanan Liljeholmen-Nybohov har barnsjukdomar. Den från Hornsberg till Nyboda nyligen överförda Capitolen 75259 har därför fått i uppgift att trafikera ersättningslinjen 131 den 18 apr 1964.

Mvh Gunnar

Mr H

Åh vilken härlig bild.

Man hör inom sig dånet från den kämpande Scaniadieseln
samt tickandet från Hasslern!

Lustigt med denna snedhiss att när den öppnades så var den medgiven för
hela 60 passagerare vilket raskt efter invigningen bantades till 45. På nyligen
utförd nostalgitur med linje 200 kunde konstateras att pass.antalet nu angavs
till 15 st samt att vaktens yta upptogs av ca en tredjedel av den totala ytan!
   
Tack!
Mvh
Mr H

Max W


HJP

****
Tack för den häftiga bilden.
Korsningen vid Amazonen är idag rondel, liksom korsningen längst ner. Hela området är förvandlat till oigenkännlighet.

HJP

Cero

Citat från: HJP skrivet 31 januari 2011, 21:34:52 PM
****
Tack för den häftiga bilden.
Korsningen vid Amazonen är idag rondel, liksom korsningen längst ner. Hela området är förvandlat till oigenkännlighet.

HJP

Stämmer att i stort sett allt är förändrat. Dock är korsningen där Amazonen befinner sig inte rondell utan en vanlig korsning med trafikljus.

Härlig bild.

HJP

Citat från: Cero skrivet 31 januari 2011, 22:40:53 PM
Stämmer att i stort sett allt är förändrat. Dock är korsningen där Amazonen befinner sig inte rondell utan en vanlig korsning med trafikljus.

Härlig bild.

****
Aj då, tog jag miste  ???
Åker inte varje dag, på platsen, men hade för mig att man klämt in en rondell, även här.
Numera byggs det rondeller på alla möjliga och "omöjliga" platser, så jag har väl rondeller i hjärnvindlingarna  ::)

HJP

Niclas Wennerlid

Har Hissbanan fortfarande barnsjukdomar eller har de övergått i ålderdomsbesvär  ;)

// Niclas

Mr H

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 01 februari 2011, 10:24:32 AM
Har Hissbanan fortfarande barnsjukdomar eller har de övergått i ålderdomsbesvär  ;)

// Niclas

Ja, och som vanligt hände det märkliga att det skedde över en natt!  :D

Mr H