2534 till salu

Startat av 1896, 03 augusti 2010, 20:24:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Tydligen redan såld av Norrköpings kommun:

www.blocket.se/ostergotland/Scaniabuss_28704647.htm?ca=6&w=3

erik t

2534 har varit övningskörnings buss sista åren på en trafikskola här i Norrköping. Mvh Erik

Kvarne

Detta torde vara den absolut sista CN112:an med CR-front som finns kvar i Sverige....Priset känns dock väldigt i överkant....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Niklas Bygdestam

Originalstolarna är kvar och den ser invändigt ut att vara i gott skick. Synd om den skulle bli ombyggd till husbuss eller racebuss. Helt klart en buss som hade varit trevligt att spara. De var riktigt fina när de var i original med SJ-lacken utvändigt
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Esbjörn

Citat från: Kvarne skrivet 06 augusti 2010, 13:36:43 PM
Detta torde vara den absolut sista CN112:an med CR-front som finns kvar i Sverige....Priset känns dock väldigt i överkant....

Fd Luleå Lokaltrafik 100 finns väl fortfarande kvar hos Luleå Kommun?

1896

Citat från: Kvarne skrivet 06 augusti 2010, 13:36:43 PM
Detta torde vara den absolut sista CN112:an med CR-front som finns kvar i Sverige....Priset känns dock väldigt i överkant....

Har fått ner priset. då ingår bärgning från Norrköping till Stockholm, men jag tycker ändå att det är i överkant....

Peter Rost

Någon här som är spekulant?

/Peter

Fredrik Mattsson

Citat från: 1896 skrivet 10 augusti 2010, 19:18:13 PM
Har fått ner priset. då ingår bärgning från Norrköping till Stockholm, men jag tycker ändå att det är i överkant....

varför skriva "fungerande buss" och behöva bärgning? :P och nyfiken är jag, vad hamnade prisbilden på då?

mil

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 11 augusti 2010, 01:44:22 AM
varför skriva "fungerande buss" och behöva bärgning? :P och nyfiken är jag, vad hamnade prisbilden på då?

Kanske för en sådan enkel sak att bussen är
1 avställd 2008 06 12
2 senaste godkända besiktning 2007 09 18

Så jag undrar hur bussen akn ha varit i bruk ramt tills nyligen om man skal vara riktit ärlig. Använts inom inhängnat område?

erik t

För det är skrothandlaren Jan Björde som äger bussen :)

Björn Forslund

Citat från: 1896 skrivet 10 augusti 2010, 19:18:13 PM
Har fått ner priset. då ingår bärgning från Norrköping till Stockholm, men jag tycker ändå att det är i överkant....

Med det priset så är hemleverans till dörren det minsta man kan begära. Säljaren lär nog tjäna en 20 tusen ändå...

erik t

Tror jag med dom har egen bärgningsfirma

erik t

Är nog bara att bjuda något :)

1896

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 11 augusti 2010, 01:44:22 AM
varför skriva "fungerande buss" och behöva bärgning? :P och nyfiken är jag, vad hamnade prisbilden på då?

22000:-  :P

Men jag kan ju hämta Wasatrafik 1918 i Järvsö för 1000:-, och den är nyare och i liknande skick.