2 härliga "rumpor"

Startat av Fredrik Mattsson, 22 juni 2009, 18:21:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson


Niklas Bygdestam

Och roliga att köra är båda dessa bussar :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

Får bara en känsla av att den till vänster är något roligare att köra ;D

//Simon

Karsten

Citat från: Simon A skrivet 22 juni 2009, 23:04:16 PM
Får bara en känsla av att den till vänster är något roligare att köra ;D

//Simon

Rätt! :D

Mattias

Dom är snar på lika fantastiska att köra båda två! CR 111 överlag var det kanske ANINGEN mer klös i då, men garanterad körupplevelse och körglädje till max finns det så det blir över när det gäller båda!
I CR 111:an antar jag att det sitter HR 501 låda, med tanke på Janne Rickmans fråga härom veckan, i CR 76:an minns jag ej om det är ZF eller HR låda, men säkert någon här som kan uppdatera mig snabbt med svar?

(Läcker bild på sommarens tajtaste och snyggaste rumpor föresten! 8))
//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Janne Rickman

Citat från: Mattias skrivet 23 juni 2009, 01:32:47 AM
Dom är snar på lika fantastiska att köra båda två! CR 111 överlag var det kanske ANINGEN mer klös i då, men garanterad körupplevelse och körglädje till max finns det så det blir över när det gäller båda!
I CR 111:an antar jag att det sitter HR 501 låda, med tanke på Janne Rickmans fråga härom veckan, i CR 76:an minns jag ej om det är ZF eller HR låda, men säkert någon här som kan uppdatera mig snabbt med svar?

(Läcker bild på sommarens tajtaste och snyggaste rumpor föresten! 8))
//M

De sitter en ZF 2HP 45 i 212.

/Janne

Fredrik Mattsson

Citat från: Mattias skrivet 23 juni 2009, 01:32:47 AM
Dom är snar på lika fantastiska att köra båda två! CR 111 överlag var det kanske ANINGEN mer klös i då, men garanterad körupplevelse och körglädje till max finns det så det blir över när det gäller båda!
I CR 111:an antar jag att det sitter HR 501 låda, med tanke på Janne Rickmans fråga härom veckan, i CR 76:an minns jag ej om det är ZF eller HR låda, men säkert någon här som kan uppdatera mig snabbt med svar?

(Läcker bild på sommarens tajtaste och snyggaste rumpor föresten! 8))
//M

det var därför jag inte backade in 5424 ;) förstod att du skulle gilla den :)

Niklas Bygdestam

Citat från: Mattias skrivet 23 juni 2009, 01:32:47 AM
Dom är snar på lika fantastiska att köra båda två! CR 111 överlag var det kanske ANINGEN mer klös i då, men garanterad körupplevelse och körglädje till max finns det så det blir över när det gäller båda!
I CR 111:an antar jag att det sitter HR 501 låda, med tanke på Janne Rickmans fråga härom veckan, i CR 76:an minns jag ej om det är ZF eller HR låda, men säkert någon här som kan uppdatera mig snabbt med svar?

(Läcker bild på sommarens tajtaste och snyggaste rumpor föresten! 8))
//M

Gillar båda att köra. 5424 är kul just för att det är lite mer klös i den. Bussen har dessutom elgas vilket har vissa fördelar. Komforten är bättre vid förarplatsen och fjädringen är mjukare. Men 212 är roligare just för att den är äldre. Den vita ratten i 212 tycker jag är härlig när jag kör bussen. Dessutom är 212 den som är mest nostalgisk för mig eftersom bussen är från Uppsala :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

chbuss82

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 22 juni 2009, 18:21:41 PM


Trevlig bild och idag jag har tagit bilder från dom idag.

// Christian