Fd Gs 735, Nettbuss DD, Veolia 16, Nettbuss DD, B-L

Startat av yngrot, 01 juni 2011, 21:53:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

I dag har jag varit i Gbg och börja dagen med linje2 i Borås med fd G-S MAN numera B-L 086 ingen skön buss att åka med väldigt högt motorljud där bak . Sen byte till Van Hool DD Scaniasnurra den var däremot väldigt skön att åka med .. I Gbg byte till Veolia linje 16 ledbuss  korta 18m.. för att på Cahlmers med Forthemoment  träffa gruppen som jobbar med den nya förarplatsen vilken vi hoppas blir bättre än den vi såg i Dresden Volvos representant tog iaf tacksamt emot alla våra synpunkter. Efter mötet ner till Frihamnen och ut och åka 24m ledbuss och även där var Volvos representant med . Till slut tog vi en tur med Solaris CNG 15m boggie på hemvägen körde jag och jag är glad jag slipper kör den kan jag säga pedaler är stående men gaspedal sitter längre fram än bromsen så det blev obekväm vinkel för foten och nästan omöjligt bromsa mjukt även dörrknappar var lite långt borta . Volvos satelliter är kanon. Till slut kolla vi på Volvos nya förarplats och den är trång tyvärr.. För övrigt den som skall till Vårgårdabuss som var uppe i en annan tråd. Sen hem med linje 100 och suck 20 min att komma fr Nisseterminal till Korsvägen.. Som avslut nya Scania på linje 2 i Borås.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina