Nya linje 700 Värnamo -Borås

Startat av yngrot, 22 mars 2011, 05:49:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johnny

Citat från: Jan Sjöberg skrivet 17 april 2011, 21:30:31 PM
Har Västtrafik någon gång varit seriöst?  Det är förmkt begärt Yngrot att Västtrafik ska sköta sitt ... dem har ju fullt upp att lägga näsan i blöt på saker som inte ingår i deras åtagande......Tex ERG  det är ju löjligt att det ska behöva ta upp till 2 min/ kund att betala med bankkort.. Det har blivit ett arbetsmiljöproblem detta betalsystem ... men var ändå tacksam att ni har ett bättre system oxå på linje 700..  nämnligen JLTs betalsystem som jag iaf gillar mkt bättre än ERG.

Det är inte Västtrafik som sett till att det tar lång tid att betala med kort på bussarna, det är VISA och MasterCard som infört nya regler som gör att det tar så lång tid...

yngrot

Nja det är väl Västtrafik som inte köpt det snabbare system som finns.. Ladda på Pressbyrån där går det fort ..men inte på bussen :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Aniara

Citat från: yngrot skrivet 18 april 2011, 17:29:02 PM
Nja det är väl Västtrafik som inte köpt det snabbare system som finns.. Ladda på Pressbyrån där går det fort ..men inte på bussen :P

Beror väl på vilken buss man åker med... på flygbussen går det fortare än på pressbyrån...

Tobias

Läser lite på JLT's hemsida ang. biljetter för länsöverskridande resor och just för linje 700, och där står följande:

"JLTs Reskassa/Värdekort är giltiga hela sträckan till Borås.
Period 20 dagar och 30 dagar är giltiga i hela Jönköpings län samt sträckan till Borås. För pendlare mellan Värnamo-Gislaved gäller 3 zoners produkter med giltighet i Värnamo och Gislaved. JLTs skolkort är giltiga till Tranemo.
Linjen är utrustad med både Västtrafiks och JLTs biljettmaskiner. "


Betyder det i sin tur nu att resenärer som har JLT's 20- samt 30-dagarskort med länsgiltighet, även kan åka ända till Borås med det kortet? Eller är det ungefär som på Östgötapendeln, att man kan köpa ett länsöverskridande 20- eller 30-dagarskort som även gäller i hela Jönköpings län + till Borås och som kostar mer än vad själva korten som enbart är giltiga i Jönköpings län gör? Sen är det bra att JLT's skolkort gäller till Tranemo också, då jag kan anta att det finns några skolungdomar där i varje fall som pendlar ner till Värnamo.
Har även en bildsida med både buss- och tågbilder från 2009-2021. Uppdatering pågår ständigt. Adress: http://www.tobbebilder.se

Ingemar

Citat från: yngrot skrivet 18 april 2011, 17:29:02 PM
Nja det är väl Västtrafik som inte köpt det snabbare system som finns.. Ladda på Pressbyrån där går det fort ..men inte på bussen :P
Nu är ju förutsättningarna helt olika mellan Pressbyrån (stationär lokal, oftast fast lina, eller telefonledning) och ett fordon som rör sig, och måste söka upp basstationer och överföra trådlöst! Det går ju bara att jämföra med liknande omständigheter, allt annat är ju totalt meningslöst.
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

yngrot

Det händer att det går rätt fort på bussen men ofta är det ju segt..

I fredags hade jag nästan 20 pers fr Värnamo Anderstorp och Gislaved på 15.05 turen och då vart jag 10 min sen..den tiden kör man inte ikapp heller var rätt mkt trafik oxå med en del långsamma fordon som man inte kör förbi så lätt med bussen ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Olof Lagerkvist

Citat från: yngrot skrivet 01 maj 2011, 21:53:04 PM
Det händer att det går rätt fort på bussen men ofta är det ju segt..

I fredags hade jag nästan 20 pers fr Värnamo Anderstorp och Gislaved på 15.05 turen och då vart jag 10 min sen..den tiden kör man inte ikapp heller var rätt mkt trafik oxå med en del långsamma fordon som man inte kör förbi så lätt med bussen ..

Framförallt Bredaryd-Anderstorp-Gislaved är ingen rolig vägsträcka. Inte mycket att göra åt om man hamnar bakom något långsamt där...
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

Slash2

Citat från: Olof Lagerkvist skrivet 17 april 2011, 00:56:56 AM
Jag såg att linjen finns inlagd med priser och allt i ERG nu i alla fall. Alltid något.   :P

Däremot återstår det fortfarande att få priserna inrapporterade så att den går att boka ihop med fjärrtågsbiljetter. Det vore väl väldigt praktiskt om någon som tänker åka Gislaved-Kalmar kan få hela resan på en Resplus-biljett.

Linjen finns inrapporterad i Linkon (SJ's bokningssystem) numera, upptäckte det tidigare idag när jag sålde en resa Göteborg - Anderstorp med byte i Borås.