Busslink 5690 (bussflytt?)

Startat av Yujin Zhang, 22 september 2009, 19:21:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl W

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 26 september 2009, 22:25:59 PM
Nej, inte då! Vi har på tok för många.
/J

De linjer som kräver regionalstandard, kräver även bälten. Och då blir det lågentrébussar på dessa linjer. Och det är väl 639 och 676.

Robert Brink

CitatMan kan nog anta att det nog var ett olycksfall i hanteringen om det hamnade höggolv på 515, men ingen är väl perfekt

Jaha, och det händer då alldrig mig! Ingen skulle bli mera glad och köra mer buss igen! ;)

//R

Yujin Zhang

#17
CitatDe linjer som kräver regionalstandard, kräver även bälten. Och då blir det lågentrébussar på dessa linjer.
Jag citerar från en annan tråd där jag frågade vad som menas med regionalstandard:

"Trafikavtalet resp ingående tilläggsavtal är vad som gäller." samt "Bälten är årsmodellbetingat och har inget med regional att göra
A/C är inget generellt krav."
- Lars Ödlund
"Med regionalstandard menas höga ryggstöd, läslampor samt gardiner." - Måns Johannesson

CitatOch det är väl 639 och 676.
639 har inget lågentrékrav och inte ens regionalstandardkrav om bussen bara ska mellan Stockholm-Danderyd-Söderhall-Rimbo (det är ju hur ofta som helst man ser icke-regionala 56XX-vagnar på RMO-turerna). 676 däremot har lågentrékrav men hur många omlopp kör Norrort på 676an nu igen? 2 var det väl?

Nico


Citat från: Carl W skrivet 27 september 2009, 01:37:52 AMDe linjer som kräver regionalstandard, kräver även bälten. Och då blir det lågentrébussar på dessa linjer. Och det är väl 639 och 676.

Citat från: Yujin Zhang skrivet 27 september 2009, 09:51:12 AM639 har inget lågentrékrav och inte ens regionalstandardkrav om bussen bara ska mellan Stockholm-Danderyd-Söderhall-Rimbo (det är ju hur ofta som helst man ser icke-regionala 56XX-vagnar på RMO-turerna). 676 däremot har lågentrékrav men hur många omlopp kör Norrort på 676an nu igen? 2 var det väl?

Nu ska man kanske inte inrikta sig mest på 639 eller 676 som ju inte hör till Täbys egentliga område. Däremot ökar ju kraven alltmer på lågentré på många av linjerna som rullar i Danderyd och Täbys tätortsområden. Då de flesta tjänsterna kan vara ganska blandade så kommer nog fler lågentrévagnar att behövas vad det lider.


Citat från: Robert Brink skrivet 27 september 2009, 09:49:44 AM
Citat från: Nico skrivet 23 september 2009, 20:33:21 PM

Man kan nog anta att det nog var ett olycksfall i hanteringen om det hamnade höggolv på 515, men ingen är väl perfekt.

Jaha, och det händer då alldrig mig! Ingen skulle bli mera glad och köra mer buss igen! ;)

Man ska nog aldrig säga aldrig då det varit en del bussar som passerat på Råsta nu under en kort tid och ju flera nya vagnar, desto svårare att hålla i huvudet vilket som är vad när man gör vagnutsättningen... eller kanske framförallt vid vagnbyten. För min del så behöver jag däremot inte få huvudvärk med detta då jag sedan i våras är utlånad till ett annat ställe för att räkna gem, hålslå papper och sånt...  ;)  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

Citat från: Nico skrivet 27 september 2009, 10:11:01 AMdetta då jag sedan i våras är utlånad till ett annat ställe för att räkna gem, hålslå papper och sånt...  ;)  :P

jösses vad bittra vi lät nu då  ::) :o :P
ska hålla dig med jobb nästa gång vi jobbar samtidigt ..

BadTab

Nico: Måste fråga dig, var du på ykb-kurs i torsdags kväll? Känner igen ditt nick från en som var där samtidigt som mig..

Nico


Citat från: BadTab skrivet 05 oktober 2009, 01:41:05 AMNico: Måste fråga dig, var du på ykb-kurs i torsdags kväll? Känner igen ditt nick från en som var där samtidigt som mig..

Chu Tobbe!

Visst var det jag... men för att inte riskera att bli alltför långrandig (då det här är aningen OT) så svarar jag via PM istället.  :D




Citat från: Magnus_J skrivet 04 oktober 2009, 17:08:28 PMjösses vad bittra vi lät nu då  ::) :o :P
ska hålla dig med jobb nästa gång vi jobbar samtidigt ..

Nja, bitter vet jag inte men det var en gosse som antydde att jag borde hålla mig till de nämnda arbetsuppgifterna och som den ytterst ödmjuke person jag är så håller jag ju självklart med och anpassar mig. Annars är jag ju bra på att hålla mig undan praktiskt arbete.  ;D

Skämt åsido så kan man väl säga att de flesta bussar är färdigflyttade nu då de vagnar som lånats från Södertörn respektive Roslagen tydligen kördes tillbaka i lördags då ersättningstrafiken upphörde natten mot söndag. Vad som händer med resten av vagnarna får man väl se, men höggolvarna får ju inte rulla på Råstalinjer så de lär väl försvinna. Resten kan dock nog användas ett tag till för att fylla vissa hål.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman