Swebus Dalarna - underentreprenör?

Startat av Yujin Zhang, 01 augusti 2009, 11:48:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

LE Larsson och Hedmans Taxi kör en del åt Swebus i Borlänge resp Falun-/Svardsjöområdet, men har Swebus någon fler underentreprenör i Dalarna län (om vi nu bortser Flextrafiken samt alla anropsstyrda turer)?

EDIT: Kan tilläggas att jag är främst ute efter linjetrafik (dvs tiderna finns i lästabellen), men övriga infon om skolbussar välkomnas också.

1896

Lennes buss kör 2 eller 3 skolbussar i Norra Borlänge, det är väl en under entreprenad åt Swebus.

Wetjo

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 augusti 2009, 11:48:15 AM
LE Larsson och Hedmans Taxi kör en del åt Swebus i Borlänge resp Falun-/Svardsjöområdet, men har Swebus någon fler underentreprenör i Dalarna län (om vi nu bortser Flextrafiken samt alla anropsstyrda turer)?

Erikssons i Älvdalen. Sen kör väl Västanhede en del i Avestaområdet... Kommer inte på fler just nu.

Bussmicke

#3
Erikssons i Älvdalen, är dom fortfarande underentreprenör och kör med anbudsinnehavarens bussar?
Så har man gjort sen Näckrostiden så vitt jag vet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a


Nilz

Sporthotellet i Idre eller vad det nu heter sen Leffe o Anki sålde hotelldelen
De kör i alla fall en tur till Flötningen

1896

Hur är det med den där linje 6/ringlinjen i Avesta, lades den ner ? Den körde väl Västanhedetrafik ?

Bussmicke

Ja det var Västanhede Trafik, om linjen är kvar får annan svara på
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.