Friande dom i Rasborättegången

Startat av Jonas, 26 maj 2009, 11:40:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


RoTe

CitatRätten lade stor vikt vid vittnesmålen från passagerare som berättat hur kvinnans buss färdades nära eller över vägens mittlinje, sekunden innan kollisionen.

Hur bra är passagerarna på att avgöra det? Jag tror inte dom flesta ens förstår hur bred en buss är...

Mycket bra att hon blev frikänd!

Danne B.

Citat från: RoTe skrivet 26 maj 2009, 11:58:33 AM
Hur bra är passagerarna på att avgöra det? Jag tror inte dom flesta ens förstår hur bred en buss är...

Mycket bra att hon blev frikänd!

Instämmer helt här!

//Danne

homer

http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article5142024.ab

robert collin från Aftonbladet skrev detta innan rättegången började,

jag gillar de sista han skrev, att de alltid måste fram en syndabock, inte att rättssystemet kräver de utan journalister och anhöriga

Nico


Tyvärr är det nog ofta så och i takt med att vi i allt högre grad verkar ha slutat att ta ansvar för oss själva och våra handlingar (och istället verkar anse att det finns något slags diffust samhällansvar) så blir det nog ofta ett extra rop efter 'blod' när något går snett. Att leva är en risk i sig och det får man nog vara beredd på. Anser man dock att det mera är samhället som ska ta ansvar så blir det nog oxå alltid som så att man vill ha en syndabock i varje givet läge istället för att acceptera att livet har sina baksidor.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman