En observation... (SL-relaterad)

Startat av Yujin Zhang, 27 april 2009, 23:16:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Idag fick jag nöjet att vänta hela 13 minuter på 4an vid Sankt Eriksplan vid 15:30-tiden, men efter drygt 9 minuter gav jag upp och hoppade jag på 72an istället. Under dessa 9 minuter samlades ungefär 30-tal personer som stod och väntade på 4an. När 72an kom hoppade ungefär bara hälften av dessa på medan resten väntade på 4an.

Ja tänka sig, 4an och 72an har nästan samma körväg förutom sista biten och det skiljer sig bara 3 hållplatser som 72an inte trafikerar. Skulle alla dessa 15 pers verkligen till hpl Banérgatan, Garnisonen resp Radiohuset? Nä det tror jag inte, det är snarare SLs "stomlinjenät" som har hjärntvättat de flesta 08or. :P

"Snabbt, bekvämt och smidigt" "[(ja det kan diskuteras, ta bara 428-430 vs 474 t.ex.)

Carl W

Citat från: Yujin Zhang skrivet 27 april 2009, 23:16:24 PM
Idag fick jag nöjet att vänta hela 13 minuter på 4an vid Sankt Eriksplan vid 15:30-tiden, men efter drygt 9 minuter gav jag upp och hoppade jag på 72an istället. Under dessa 9 minuter samlades ungefär 30-tal personer som stod och väntade på 4an. När 72an kom hoppade ungefär bara hälften av dessa på medan resten väntade på 4an.

Ja tänka sig, 4an och 72an har nästan samma körväg förutom sista biten och det skiljer sig bara 3 hållplatser som 72an inte trafikerar. Skulle alla dessa 15 pers verkligen till hpl Banérgatan, Garnisonen resp Radiohuset? Nä det tror jag inte, det är snarare SLs "stomlinjenät" som har hjärntvättat de flesta 08or. :P

"Snabbt, bekvämt och smidigt" "[(ja det kan diskuteras, ta bara 428-430 vs 474 t.ex.)

Själv skulle jag ta den av bussarna som kom först. Men jag får uppfattningen att du egentligen hade tänkt att åka 4:an. Och i så fall har ju "hjärntvätten" även fungerat på dig.  :)

Bussmicke

Citat från: Yujin Zhang skrivet 27 april 2009, 23:16:24 PM
Idag fick jag nöjet att vänta hela 13 minuter på 4an vid Sankt Eriksplan vid 15:30-tiden, men efter drygt 9 minuter gav jag upp och hoppade jag på 72an istället.

Ja vilken katastrof...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.