27/2 - Storuman, Ensamheten, Kaskeloukt... (Bilder)

Startat av Patrik, 08 mars 2008, 16:05:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 08 mars 2008, 16:05:28 PM


En bild helt i min smak! 10 poäng.  :D

Nog lever Delta Plan-traditionen kvar i Carrus efterträdare än idag i norra Sverige, trots att åkarna inte kan få Scaniaplatta till dem längre. Möjligtvis var VanHool den enda konkurrenten till "DP", fast i betydligt mindre omfattning.

Biljettpriserna är väl rätt humana med tanke på vilka avstånd man tar sig. 6-10 kr/mil är väl inte så farligt? Jämför vi med stadstrafik i länet är Umeås längsta stadslinje 9 nästan exakt 2 mil lång och kostar 20 kr att åka. Men det är klart att det blir en mindre priskulturkrock för invanda SL-resenärer.

Bussmicke

Citat från: Jona skrivet 08 mars 2008, 19:25:32 PM
3vligt bildsvep. Nu blir man ju sugen på en resa till Norr.... hmmmm. Vi diskuterade förut jag och Jacke och nu senast jag och Krille om vad som är varje fotografs egenhet och fota bortsätt bussar då. Krille har Ödehus, Bussmicke har Runstenar och du Patrik, du har Norrland....

/Jona

He he, om vi bortser från Runstenarna då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Greger Larsson

Citat från: Krille skrivet 08 mars 2008, 18:48:26 PM
Det här blev mitt favoritsvep, vägskälsbilder är kungligt.
Finns det nån liten busslinje du inte åkt i Norrbotten ännu?
--

/K

Öhh, Krille, bilderna i det här svepet är från Västerbotten(s län)..  :)

/GL

Greger Larsson



Såg du till någon armbryterska, Patrik?
Bra tajmat förresten med besök i Storumans kommun, då det kommit några nya entreprenörer (och bussar) efter årsskiftet iom fjolårets upphandling.

Passar även på att tacka för de mycket trevliga bildserierna du lagt ut idag!

Mvh Greger L

Krille

Citat från: Greger Larsson skrivet 08 mars 2008, 22:29:12 PM
Öhh, Krille, bilderna i det här svepet är från Västerbotten(s län)..  :)

/GL

hrtrmpf... jo sant, men det mesta inåt landet brukar va Norrbotten....typ... :P

/K

Patrik

Citat från: Greger Larsson skrivet 08 mars 2008, 22:33:45 PM


Såg du till någon armbryterska, Patrik?
Bra tajmat förresten med besök i Storumans kommun, då det kommit några nya entreprenörer (och bussar) efter årsskiftet iom fjolårets upphandling.

Passar även på att tacka för de mycket trevliga bildserierna du lagt ut idag!

Mvh Greger L

Nej, tyvärr men Åke pekade gladeligen ut vid vilken gård hon bodde, faktiskt så kom jag dit på hennes födelsedag av alla dagar.
Ja, jag hade inte varit i inlandet så mycket då så det var några ställen jag behövde åka till och så passade det så bra och tack för det!

buss-tobbe

Grymt snygga bilder Patrik (Särskilt alla dom på volvo 9700)


Kinslayer

Jag är mållös.....vilka grymma bilder! 9700:an är ju riktigt läcker i den färgsättningen.
Bara att stämma in i hyllningskören och tacka för alla kanonbilder som du har lagt ut!
Ser fram emot mer...... 8)