26/2 - Saxnäs, Fatmomakke... (Bilder)

Startat av Patrik, 08 mars 2008, 15:59:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Denna dag var jag bara i Saxnäs och besökte samtidigt kyrkstaden Fatmomakke.








Taxin kör i linjetrafik, dock bara för postutdelning för att ingen av de fem hushållen där åker buss.








Jona

Citat från: Patrik skrivet 08 mars 2008, 15:59:45 PM


Måste hålla med, Väldigt fina bilder. Denna dags vinnare i miljöprisbild tycker är jag är denna. Snygg.

/J
MVH Filosofen Jona

Patrik

Tack!
Jag frågade föraren i taxin från Fatmomakke om han kunde släppa av mig vid bron och ringa föraren i denna buss (som kör för Saxnäs egentligen) och berätta för han att jag står där och fotar bussen och vill åka med till Vilhelmina sen, så jag blev avsläppt där och väntade i ca 20 minuter och vinden och snömängden ökade så det piskade skönt i ansiktet och föraren i Taxi Nybergbussen innan blev helt förvånad när jag stod där ute i i vinden utan något skydd alls för att ta bilder.

Bussmicke

Trevligt, undrar hur kallt det var egentligen där vid bron.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Hmm jadu, det var väl ca -5 grader och kanske blåste ca 10m/s eftersom det var nära vattnet/isen.

Bussmicke

Hua, jag kan inte minnas när jag upplevde något dylikt..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 08 mars 2008, 19:55:20 PM
Tack!
Jag frågade föraren i taxin från Fatmomakke om han kunde släppa av mig vid bron och ringa föraren i denna buss (som kör för Saxnäs egentligen) och berätta för han att jag står där och fotar bussen och vill åka med till Vilhelmina sen, så jag blev avsläppt där och väntade i ca 20 minuter och vinden och snömängden ökade så det piskade skönt i ansiktet och föraren i Taxi Nybergbussen innan blev helt förvånad när jag stod där ute i i vinden utan något skydd alls för att ta bilder.

"Ja, dessa turister"

;)

Patrik

Som tur var så var jag bara där i 20 minuter och sen skulle jag få sitta i en varm och mysig buss i ett par timmar till Vilhelmina, händerna var riktigt kalla och ganska avdomnade tills jag suttit i bussen i ca 30 minuter, jag hade bara fingervantar på mig just då för att kunna styra knapparna och zoomen rätt för såna tillfällen får man inte ofta.

Patrik

Citat från: Verspieder skrivet 08 mars 2008, 22:05:44 PM
"Ja, dessa turister"

;)

Hehe, en turist fotar turister, en är extremare än de andra  ;)

yngrot

Bro bilderna var u bara för läckra ;D  men jag måste säga att jag gillar din norrlandsbilder mer än dina 08 bilder.... man blir sugen på att börja köra däruppe ju. :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Patrik

Tack, kan inte mer än hålla med att norrlandsbilderna är trevligare  :)