Flaggor på bussar

Startat av KG, 15 april 2012, 00:25:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KG

Citat från: yngrot skrivet 15 april 2012, 20:01:32 PM


Vad säger arb.givaren om du fixar egna flaggor??   Det lär ju inte finnas krav från länshuvudmannen iaf för då hade du ju redan haft flaggor.

Ingen aning. Tror du jag får sparken för att jag monterar två svenska flaggor på en flaggdag? Hållare finns ju som sagt redan och montering/demontering sker på min fritid.

MartinMartin

Citat från: KG skrivet 16 april 2012, 01:53:03 AM
Ingen aning. Tror du jag får sparken för att jag monterar två svenska flaggor på en flaggdag? Hållare finns ju som sagt redan och montering/demontering sker på min fritid.

Som med allting så är det bästa att inte fråga. Har man inte frågat har man inte fått ett "nej" i alla fall :) 

JB

Citat från: KG skrivet 15 april 2012, 16:32:29 PM
Men är det möjligt att köra säg 30 mil per flaggdag samt några flaggdagar per år, jag jobbar ju inte alla...
Kör ju inte alltid 90km/h heller men vissa linjer är ju några mil landsväg.

Stadsbussarna i Uppsala flaggar alltid på flaggdagar, och de linjerna omfattar ju några 90-sträckor. Bl.a. mot Sävja, Lövstalöt och Storvreta.

Nico

Lite beror det även på vagnstyp och flagghållarnas placering. På t.ex. Volvo B9S i SL-land så sitter inte flaggorna riktigt som de ska. Vet inte om det blir fråga om någon form av luftvirlar och turbulens i förhållande till kylararrangemanget på taket. Har hämtat in några förlorade flaggor under åren.

Sedan skadas flaggorna av fartvinden när de vibrerar... Ju högre fart, desto kraftigare vibration och i 90 km/h kan man nästan säga att de  'smattrar' sönder. Nya flaggor håller ett bra tag, men börjar de bli slitna så sticker förr eller senare en söm eller så varpå man står där med flaggpinnen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman