Hejsan Hoppsan så det kan gå...

Startat av kimpan, 11 juli 2011, 01:44:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussföraren

Citat från: MartinMartin skrivet 12 juli 2011, 13:49:22 PM

Den här förarens fan-klubb ska jag gå med i  ;D  ;D

När jag började på Söderhallen anno 1981 hade jag en förare jag åkte(körde) med på 43:an som utförde vissa handgrepp på felparkerade bilar där man svänger in på Ingemarsgatan.

Jag tror inte att bilägarna nånsin parkerade så nära refugen någon fler gång.

Själv hade jag min hittills enda riktiga sammanstötning där jag själv hade 100% skuld till på samma ställe ett par månader senare, en turist kom fram precis i svängen in på Ingemarsgatan och frågade om något varvid jag missade att håll ut i gatumitt efter refugen >:( Det kostade tre demolerade bilar då den bakersta felparkerade bilen hakade i vid bakdörren på H59:an och puttades framåt.

Polisen som kom hade svårt att hålla sig för skratt, så kan det gå om man parkerar på fel ställe var hans kommentar.

Dåvarande andreman till Stinsen på Söderhallens första fråga var "gjorde du det med flit"

lil-sis

Det jag inte förstår är varför ingen på bussen gjorde något där och då om det är som kvinnan säger. Varför tog det ett helt dygn innan ett vittne kom fram?

Det är dåligt med civilkurage i det här landet. Och vågar man inte säga något kan man väl iaf ringa polisen när det händer.

(Om mina inlägg känns lite kluvna ibland så beror det på att vi är två som skriver på samma konto... Sambon har inte orkat fixa egen inloggning!)

Ersa

Citathttp://st.nu/medelpad/sundsvall/1.3697135-busschauffor-misshandlade-passagerare

Först tackar jag för ST-länken. Nyheter ska läsas från rätt lokaltidning. Att länka till UNT och Aftonbladet är det ju ingen vits med. Vidare tycker jag inte att det finns inget försvar mot den specifika föraren (om denne nu fysiskt försökte slänga av kvinnan). Man ingriper inte fysiskt, helt enkelt.

Nåja, som vanligt är kommentarerna i ST... tja... som de brukar vara...



"Många av dessa busschaufförer förstår inte att det är ett serviceyrke det har. Skicka dom på kurs för annars så har dom snart inga kunder och det betyder att dom blir arbetslös."

Ännu en av många svenskar som inte förstått att alla bussförare inte kör buss pga att det är deras drömjobb, utan att många tar detta lågstatusjobb enbart för att kunna betala sina räkningar. Service skiter de i.



JA busschaufförerna i denna stad är inte kloka... Såg när en mamma och sin lilla son inte fick åka med från Kubenbadet mot stan för hon inte hade fyllt på busskortet men va tvungen att göra det med kontanter som de inte tar emot på bussen. Bara kliva av trots hög värme.. Jag fick inte åka med en gång när jag klev på bussen på navet för att jag inte visste hur man betalade med sms. chauffören vägrade mig åka med och kasta av mig. Ifjol skulle jag åka buss med min son och hade inte åkt buss på säkert 10 år och då skulle jag betala med kontanter vilket man inte fick och ett mycket otrevlig samtal med chauffören uppstod.. Kanske va tur att man är man och 2 meter lång ibland för när man hör denna historia är jag ännu mer besluten över att aldrig åka buss ngt mer.

En hel rad av resenärer som har felaktiga färdbevis samt inte tagit reda på saker de är skyldiga att ta reda på innan påstigning, och förarna är inte kloka som avvisar dessa? Jag gissar att förarna ledsnat på att flera resenärer inte vill/orkar lära sig.



Jag har på tok för många gånger åkt buss och tvingats bli försenad pga alla dessa respektlösa passagerare som ska dividera och diskutera med chauffören.
-Jag har laddat mitt kort, men nu är det slut!! BuhuBuhu
-Jag har bara kontanter och inget kreditkort, jag måste åka med ändå!! BuhuBuhu.
Ta reda på vad som gäller istället för att j***as med alla oss medpassagerare.
Beklagligt att kvinnans arm gick av, men hon måtte lida av extrem benskörhet. Eller så kvalar chauffören in i Sveriges starkaste man utan problem.
Jag dömer inte chauffören utan att ha hört hans sida av det inträffade.
Beklagligt det som hände bara!!


Nämen, en regelbunden pendlares åsikt. Dessa ser man inte så ofta.

Bussföraren

Citat från: Ersa skrivet 13 juli 2011, 11:58:26 AM

Jag har på tok för många gånger åkt buss och tvingats bli försenad pga alla dessa respektlösa passagerare som ska dividera och diskutera med chauffören.
-Jag har laddat mitt kort, men nu är det slut!! BuhuBuhu
-Jag har bara kontanter och inget kreditkort, jag måste åka med ändå!! BuhuBuhu.
Ta reda på vad som gäller istället för att j***as med alla oss medpassagerare.
Beklagligt att kvinnans arm gick av, men hon måtte lida av extrem benskörhet. Eller så kvalar chauffören in i Sveriges starkaste man utan problem.
Jag dömer inte chauffören utan att ha hört hans sida av det inträffade.
Beklagligt det som hände bara!!


Nämen, en regelbunden pendlares åsikt. Dessa ser man inte så ofta.

Förmodligen därför att dessa sällan orkar sätta sig och splilla sin dyrbara fritid med att käfta i div lokala media

Ett antagande är att föraren "hjälpt" kunden av bussen genom att stödja henne, något man givetvis får göra alternativt att han för att undvika kvinnans viftande med armarna tagit ett grepp om henne för att skydda sig själv från typ klösande naglar etc, helt ok.

Många här som kört ett antal år har säkerligen varit ute för liknande händelser, man får inte kasta av folk men man får hjälpa dem av, man får även avvärja angrepp.