City ska hjälpa N/V och Sydväst med några linjer

Startat av Optimal, 10 juli 2011, 14:56:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Optimal

Dessa är linjerna:

Linje 160,714,726 och 740 som kommer tillhöra Hornsberg.

Linje 134,403,410 och 164 till Söderhallen.

Lung To

Citat från: Jim skrivet 10 juli 2011, 14:56:52 PM
Dessa är linjerna:

Linje 160,714,726 och 740 som kommer tillhöra Hornsberg.

Linje 134,403,410 och 164 till Söderhallen.
Är bara enstaka turer eller helt o. hållet?

Optimal


Fredde

Citat från: Jim skrivet 10 juli 2011, 14:56:52 PM
Dessa är linjerna:

Linje 160,714,726 och 740 som kommer tillhöra Hornsberg.

Linje 134,403,410 och 164 till Söderhallen.

Förutsätter att du menar från 22/8...


Optimal

Citat från: Fredde_J skrivet 10 juli 2011, 17:14:10 PM
Förutsätter att du menar från 22/8...



Ja, eftersom Keolis inte kör i N/V och Sydväst inte är igång än.



ML-buss

Det som menas med 164 är säkert det som SÖH kört hittils under vintertidt.
Rusningsavg Sköntorp-Gullmarsplan på morgonen .
Likaså L 160 ,134 som Hornsberg kört på morgonen.  Gullmarsplan-Liljeholmen . Liljeholmen-Östbergagöjden och åter.
Eller så blir det kanske hela dagsomlopp . Den som lever får se :-)

Fredde

Citat från: Jim skrivet 10 juli 2011, 17:19:00 PM
Ja, eftersom Keolis inte kör i N/V och Sydväst inte är igång än.

Det vet jag, men kanske inte alla här...


5783


5783

Citat från: Jim skrivet 10 juli 2011, 14:56:52 PM
Dessa är linjerna:

Linje 160,714,726 och 740 som kommer tillhöra Hornsberg.

Linje 134,403,410 och 164 till Söderhallen.

Ytterst trevligt.  :)


homer

vad kommer N-V få i utbyte mot att man "stjäl" några (eller alla) 403:or?

kan de möjligen röra sig om någon ensaka morgontur som tommar till Östervägen? annars tycker jag de verkar märkligt att man ska tomköra innerstadsbussar till Slussenterminalen när de redan vimlar av N-V bussar där

at1981

Hejsan!


Kommer Nacka/Värmdö köra enstaka turer på 840 nu med, som f.d. Busslink Nacka/Värmdö gjorde förr?
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Omnilasse

Citat från: homer skrivet 11 juli 2011, 00:20:52 AM
vad kommer N-V få i utbyte mot att man "stjäl" några (eller alla) 403:or?

kan de möjligen röra sig om någon ensaka morgontur som tommar till Östervägen? annars tycker jag de verkar märkligt att man ska tomköra innerstadsbussar till Slussenterminalen när de redan vimlar av N-V bussar där

Kan man tycka, men problemet med 403 är väl den dåliga turtätheten. Jämför med Ekerö där man ofta lät Bromma köra turerna på 323 exempelvis (när Nobina hade Ekerö),

I fall man har ett optimerat upplägg, innebär ju en linje som 403 som går varannan timme och inte är kopplad direkt med några andra linjer en risk att man någonstans får en tomkörning till/från Björknäs. Dessutom tar det ju bara 4-minuter från Slussen att tomköra till/från Söderhallen. Möjligen någon morgontur, men annars skulle jag nog se en effektivitetsvinst med att man kör dagtid och kanske sista kvällsturen och helt på helgerna. I högtrafik däremot är det ju ändå så många tomkörningar till/från N/V och så många omlopp ute (och även hög turtäthet på 403) att det nog inte genererar någon effektivitetsvinst att blanda in City.

Konstigare då att man ska köra turer på 410. Torde ju kräva ledbuss i regel och då måste man ju nästan flytta några omnilinkar från Frihamnen till Söderhallarna, men det tycks ju något överdrivet. Troligen handlar det väl då om något enstaka helgomlopp när det är bussbyte vid Ektorp. Kan kanske kopplas ihop med några omlopp på 403, eller varför inte 74:an?