Nu är snart hela Västtrafik klart utom linje 100

Startat av Olof Lagerkvist, 16 november 2010, 13:18:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erling.L

Citat från: Jan Sjöberg skrivet 27 november 2010, 19:09:28 PM
Tror du på tomten?  Dem som rullar på VTs 100 linje i dag hör hemma på skroten hela högen!!
Finns väl ingen som inte passerat 100 000 mil på mätaren?
Veolia håller dem ytterst nödtorftligt vid liv fram till 12 dec.
Jag tror inte ens i fantasin att Veolia lägger ner många hundra tusen kronor/ buss för att få dem i skapligt skick!
Finns väl på andra områden betydligt bättre fordon i så fall som inte har körts alls så hårt som dessa bussar.
Föresten så varför skulle Veolia få detta uppdrag? Har inte sett varken hos VT eller JLT någon upphandling på denna trafiken.

Står ju en packe rödvita vest i partille
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Jan Sjöberg

Citat från: BEL skrivet 27 november 2010, 20:00:12 PM
Står ju en packe rödvita vest i partille

Tar Veolia i gång dem så är dem dummare än vad jag trodde!!
Det blir bara problem med bussar som är slutkörda på annat trafikområde och desutom stått avställda ett bra tag.
Luftläckage,ventiler batterier dörrventiler ..osv osv osv ...
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

yngrot

Citat från: Jan Sjöberg skrivet 27 november 2010, 19:09:28 PM
Tror du på tomten?  Dem som rullar på VTs 100 linje i dag hör hemma på skroten hela högen!!
Finns väl ingen som inte passerat 100 000 mil på mätaren?
Veolia håller dem ytterst nödtorftligt vid liv fram till 12 dec.
Jag tror inte ens i fantasin att Veolia lägger ner många hundra tusen kronor/ buss för att få dem i skapligt skick!
Finns väl på andra områden betydligt bättre fordon i så fall som inte har körts alls så hårt som dessa bussar.
Föresten så varför skulle Veolia få detta uppdrag? Har inte sett varken hos VT eller JLT någon upphandling på denna trafiken.


Nope tror inte på tomten.. men alla linje 100 vagnar är inte skrot.. Att Veolia skall få linje 700  har vart klart sen ett bra tag .. men allt verkar inte klart än ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jan Sjöberg

Personligen så förstår jag inte valet av entrepenör när det gäller 700an ... 
Tex Nettbussgruppen/ Orusttrafiken  har redan trafik i båda ändar samt utmed delar av sträckningen  ... Vad jag känner till så har väl Veolia ingenting i Värnamo? Desutom så har Nettbussgruppen/ Orusttrafiken  garage / satelitgarage i både Tranemo och Gislaved ..
Krångla till det verkar Västtrafik vara bra på tydligen ! Men kanske är det så att ett omlopp ska köras av JLT och ett av VT?
Någon som vet och kan bekräfta i så fall?
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

yngrot

Det är inte klart än det låter som att Vässttrafik inte har bestämt sig fullt ut än ..

Nej Veoila har inte något i Värmamo ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina