Huvudmeny

Starta eget

Startat av Bosse Ek, 11 maj 2010, 14:36:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bosse Ek

//Groenis
Är det kursen för trafiktillstånd du pratar om?

Mvh
Bosse

groenis

Japp
Och när du är klar med den så är det bara att köra,
Tänkte själv ta den men avslutar mitt företag istället så jag har släppt både trafiktillståndet för gods och taxi är vanlig löneslav nu

/Lennart

Uffe D

Citat från: Lars Ödlund skrivet 14 maj 2010, 00:19:13 AM
Försäkring för bussar är svindyra, priset baseras efter b.la passagerarkapacitet varför en ledbuss kan kosta 100 tkr att försäkra bara för Trafik utan rabatt....  75-80 tkr är nog bara trafik eller möjligen delkasko.

Vad gäller räntan vill det till att inte basera kalkylen efter 3-4-5% ränta om man har lån med rörlig eller STIBOR ränteberäkning, jag känner alltför många smååkare som nu ligger sömnlösa och är rädda för räntehöjningar, kostnader som man inte kan ta ut av kunderna....

Fy fan, det kunde jag aldrig tänka mig att det var så dyrt att försäkra en buss. Men man borde kunna tjäna lite på att kolla med olika bolag, IF brukar vara ganska förmånliga.

Nej man ska ju inte lägga en ränta på 3-5% ränta i kalkylen, men det kan ju vara bra att veta. Som sagt så brukar dom olika finansbolagen tävla i låga räntor så man kan ju tjäna en hacka på att kolla runt lite.

Björn Lövdahl

Ändrat aktiekapital för att starta ett nytt AB är jättebra anser jag för egen del.
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se