Busslink mössemblem

Startat av Zella, 25 mars 2010, 22:26:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Har busslink något mössemblem eller logga som man kan nåla fast i skärmmössan...


Nico


Inte mig veterligt. Däremot finns det en skärmmössa med grön Busslinklogga på. Sedan finns en stickad mössa med ett mindre Busslinkmärke på som då är mera diskret, i svart mot grå bakgrund.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

är man händigt lagd kan man beställa en extra slipsnål. , montera bort märket och limma fast på nån nål-mojäng

buskörare

På min mössa är det ett märke i skinn bara.

Zella

Citat från: Nico skrivet 26 mars 2010, 16:02:41 PM
Inte mig veterligt. Däremot finns det en skärmmössa med grön Busslinklogga på. Sedan finns en stickad mössa med ett mindre Busslinkmärke på som då är mera diskret, i svart mot grå bakgrund.
Du har inte lust att fixa en bild... är den i tyg eller metal.

Zella



Annars så kanske man kunde fixa märket själv

MartinMartin


groenis

Tomas
Har du kollat med alla dessa firmor som gör märken och emblem,
De kan kanske hjälpa dig.
Kolla med Busslink att det är okej att ta fram ett märke till huvudbonaden (Märkesskydd)
om det är okej kolla isåfall hur många kollegor som är intresserade (bättre pris).
Glöm inte ducka om uniformstalibanen kommer. ;)

/Lennart

Ersa

Citat från: groenis skrivet 28 mars 2010, 23:47:21 PM
Glöm inte ducka om uniformstalibanen kommer. ;)

Uniformstalibanerna torde ju snarare applådera skärmmössor med ett riktigt mössmärke, i kombination med kavajjacka, knäppt väst, kavajbyxor utan benfickor, vit skjorta och slips med helwindsorknut. ;)

Zella

Citat från: groenis skrivet 28 mars 2010, 23:47:21 PM
Tomas
Har du kollat med alla dessa firmor som gör märken och emblem,
De kan kanske hjälpa dig.
Kolla med Busslink att det är okej att ta fram ett märke till huvudbonaden (Märkesskydd)
om det är okej kolla isåfall hur många kollegor som är intresserade (bättre pris).
Glöm inte ducka om uniformstalibanen kommer. ;)

/Lennart

Jo jag ska kolla med B-link... det bruka vara minsta antal 100 st vid en ev beställning... och jag tror att i detta avlånga land säkert finns förare, sammlare och dyl som är intreserade.

buskörare

Citat från: groenis skrivet 28 mars 2010, 23:47:21 PM
Tomas
Har du kollat med alla dessa firmor som gör märken och emblem,
De kan kanske hjälpa dig.
Kolla med Busslink att det är okej att ta fram ett märke till huvudbonaden (Märkesskydd)
om det är okej kolla isåfall hur många kollegor som är intresserade (bättre pris).
Glöm inte ducka om uniformstalibanen kommer. ;)

/Lennart

Jag vet att vi inte fick ta fram vita tröjor med paddan på i Örebro när vi ville byta ut dom blå vi har.

groenis

När det gäller större saker som plagg då kan det vara mycket trångt i dörren
för att få igenom sådant,
Men om en sådan förfrågan kommer i från flera håll så kan det finnas en möjlighet att lösa en sådan sak.

Ersa ditt förslag både ser och låter propert.
Nu tänkte jag på en annan inga namn :-X

LinusA

Skärmmössa ingår väl öht inte i Busslinkuniformen?
Hoppas kavaj kommer snart!

Välkommen till BL Tomas :-)

/Linus

Ersa

#13
Citat från: LinusA skrivet 02 april 2010, 00:59:53 AM
Skärmmössa ingår väl öht inte i Busslinkuniformen?

Tyvärr är detta helt ett helt riktigt påstående. Nuvarande Nobina var den siste store operatören som hade skärmmössa som tillval, men nu har även de avskaffat den, pga att tillverkaren Indiform (f.d. Johan Skoglund AB) slutat tillverka skärmmössor helt. Usch! Valen begränsas och snart börjar hela samhället degenerera och förfalla! ;)

Lite märkligt att Connex/Veolia aldrig tagit fram en egen skärmmössa, med tanke på hur mycket spårtrafik de kör.

Zella

Citat från: LinusA skrivet 02 april 2010, 00:59:53 AM
Skärmmössa ingår väl öht inte i Busslinkuniformen?
Hoppas kavaj kommer snart!

Välkommen till BL Tomas :-)

/Linus

Tack. Lite synd att skärmmössan försvan som tillval, men jag lyckades skaffa en innan dom försvan från LB sortement... mössan kommer från Wigéns.