Vägbulor Gupp Idioti

Startat av preacher, 21 maj 2009, 20:49:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bm1113

Ja jag kör ju inte Buss eller Lastbil själv men hört att Bussförarna inte gillar det här heller och jag håller med dom specielt de som kör lokaltrafiken som måste köra över dessa hur många gånger som helst dagligen
desutom är nog det värsta de som är en bit från bussstationen som sitter i enn uppförsbacke  har hört flera som fastnat på vintern och måsta lägga på kedior  mitt i backen pga Guppen

sen en annan sak som jag iriterar mig på nu har de börjat setta kantsten som är helt fyrkantig på parkeringsplatser mm   altså ca 1 dm höga kanter  så måste ju vara ett H V för rullstolsbundna mm och fins parkeringsruror som nästan aldrig används nu heller för att inte normala personbilar tar sig in på dom

desutom har jag hört att dom måste snöröja parkeringsfickorna för hand då de inte kan röja med maskin där de satt denna kantsten  så får se var detta fortsetter

Leif D

Citat från: Anders Noren skrivet 22 maj 2009, 11:36:14 AM
Det är ju onekligen närmast att köra Ö. Promenaden-Ståthögavägen om man ska köra mellan E4/R56 och E22. Utanför rusningen förmodligen snabbare än Söderleden-E4. Det är nog i första hand faktorerna vägsträcka och restid som är avgörande vid vägvalet och inte vanan. Det är förmodligen en försumbar andel trafikanter som kör Kungsgatan genom Gävle i stället för E4, däremot är det desto fler trafikanter till och från 76:an som kör Parkvägen trots skyltningen via E4.

Anders

Förvisso riktigt, men den som inte hittar, utan kör efter skyltning, vilket jag ofta gör då jag kör själv på okända orter, så blir det ju runt.  Vet man däremot av vana att det går jättebra att köra en viss väg, väljer man säkert den, i allafall om den är kortare och snabbare.
De var i allafall så jag menade i inlägget....      samt att detta med vanans makt, inte är något som politiker och tjänstemän så ofta råder över.
;-)

Bussmagnus

HEJ ALLA GLADA.

Jag kör linje 114 kallad Ö-snabben i Göteborg.
Själva resan tar 20 minuter och på en resa så åker man över 8 st farthinder och paserar 9 st trafikljus.
Detta gör man 10 gånger på fyra timmar och sen har man delat så åker man samma linje igen.
Så på 7 timmar har man kört över 144 st farthinder och kört för bi 162 st trafikljus som inte är synkade med varndra.
Har man otur har man den tjänsten 3 dagar i rad.
Undra hur mycket stryk min rygg och bussen får.
Faket säger inget.

Erling.L

Citat från: Bussmagnus skrivet 22 maj 2009, 19:19:28 PM
HEJ ALLA GLADA.

Jag kör linje 114 kallad Ö-snabben i Göteborg.
Själva resan tar 20 minuter och på en resa så åker man över 8 st farthinder och paserar 9 st trafikljus.
Detta gör man 10 gånger på fyra timmar och sen har man delat så åker man samma linje igen.
Så på 7 timmar har man kört över 144 st farthinder och kört för bi 162 st trafikljus som inte är synkade med varndra.
Har man otur har man den tjänsten 3 dagar i rad.
Undra hur mycket stryk min rygg och bussen får.
Faket säger inget.

Hållder farthindren där samma standard som övriga hinder i gbg e det under om man har en rygg kvar
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussmagnus

Alla är av standard typ som är i Göteborg några är under all kritik.
Jag sa till om detta nu när jag hade arbetsplatsträff och dom skulle kolla detta men om jag känner bolaget rättså händer det inget efter som den är ute på upphandling.
Vad jag har hört så lägger inte Göteborgsspårvägar något anbud på Blå express eller på Ö-snabben.