Swebus 3504

Startat av 1896, 18 juli 2015, 12:57:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Det var när jag jagade reg nr på Karlstads nya 35xx vagnar som det slog mig, att det här är ju meningslöst, de köper ju nya bussar oavbrutet....

www.blocket.se/stockholm/Buss_B10M_61529254.htm?ca=6&w=3

virtual1

Karlstads nya 35xx - vagnar? Det finns knappt några reggade i 32xx ännu hos Nobina...

Walter

Vad är det som är meningslöst? Att försöka lista ut vilket reg nr framtida leveranser kommer att få?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

1896

Jag menade inte att förringa någons intresse, men det jag kom på var att det blir evighetsgöra, det tar ju aldrig slut....  :P

Ulf Berlin

Citat från: Kung Vasa skrivet 19 juli 2015, 18:54:32 PM
Jag menade inte att förringa någons intresse, men det jag kom på var att det blir evighetsgöra, det tar ju aldrig slut....  :P
Vad har det med bussen i annonsen att göra?/Ulf

1896

Bussen i annonsen är Swebus 3504, alltså en av de bussar jag jagade reg nr på, (detta var före datans intåg,) när det blev helt uppenbart för mig att mina vagnlistor aldrig blir kompletta.

Walter

Citat från: Kung Vasa skrivet 20 juli 2015, 20:11:41 PM
Bussen i annonsen är Swebus 3504, alltså en av de bussar jag jagade reg nr på, (detta var före datans intåg,) när det blev helt uppenbart för mig att mina vagnlistor aldrig blir kompletta.
Nästan allt finns ju på SBH. Slipper du jaga uppgifterna själv.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

1896

Det här var alltså för 20 år sedan, då fanns inte SBH, dessutom är jag en person som absolut inte tar data för givet.

Jonas Gustafsson

Men det är ju det som håller hobbyn igång!  :) Annars blir det som med den frimärkssamlande hemulen i "Trollkarlens hatt" vars tillvaro blir helt tom när hans samling är komplett (vilket i o f s i verkliga livet inte händer med frimärken heller...)
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

1896

När jag har en komplett lista så har jag en form av överblick och kontroll på det hela, men när listan aldrig blir komplett så uppnår jag ju aldrig den tillfredsställelsen.  :P