Vaxholm

Startat av Ola Almquist, 29 oktober 2014, 03:06:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ola Almquist

Hittade detta på ett grannforum när jag letade efter något helt annat.
http://www.skargardsbatar.se/forum/index.php?topic=4106.15
Kul med Skeningebussar och Condorer!

M.v.h.
Ola


Björn Forslund

Vaxholms Trafik hade det mesta som tillverkats i karossväg i Sverige, och även finska och norska byggen.
En intressant vagnpark genom åren.

bilomnibussen

Den här bussen vid verkstaden förmodades ju vara en Hägglundare. För mig ser den mer ut som en Skeninge men inte alldeles. Dock är det svårt att se detaljerna på det fotot.
Mvh Jan G

Björn Forslund

Citat från: bilomnibussen skrivet 30 oktober 2014, 21:36:42 PM
Den här bussen vid verkstaden förmodades ju vara en Hägglundare. För mig ser den mer ut som en Skeninge men inte alldeles. Dock är det svårt att se detaljerna på det fotot.
Mvh Jan G

Tycker definitivt att det ser ut som en Skeninge och samma eller en likadan syns på en annan bild också.

Ingwar Åfeldt

Jag hade en farbror som var busschaufför hos VT. Han stannade ofta till hos oss i Älvsjö och bilden nedan är tagen vid ett sådant tillfälle i mitten av 50-talet. VT körde ofta abonnerade turer till olika länder i Europa.





M v h
Ingwar

bilomnibussen

Se där, en riktig långfönsterkaross. Vackert!
Mvh Jan G

bilomnibussen

Den förmodade Skeningevagnen blev en tydlig sådan när bilden förstorades. På en annan bild förekommer 8 st Vaxholmsbussar uppställda. Nr 1 Skeninge, 2 ASJ Condor, 3 Skeninge, 4 Hägglund & Söner 5 ASJ 6 ASJ Condor 7 Skeninge och 8 SKV lättmetall.
Mvh Jan G